برنامه‌ریزی برای اسکان ۶ میلیون زائر در ایران و عراق / قرارگاه‌های استانی اربعین تشکیل شود

با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، تدارک و برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری هر چه بهتر مراسم راهپیمایی اربعین و ارائه خدمات به زائران، سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پانزدهم شهریورماه امسال با اربعین حسینی مصادف شده است و به همین جهت مسئولان مربوطه از مدت‌ها پیش درحال برنامه‌ریزی و تدارک برای برگزاری هرچه بهتر راهپیمایی عظیم اربعین از داخل شهرهای ایران به سمت مرز و حتی برپایی موکب‌ها در عراق و مسیر زائران هستند و هرچه به ایام محرم و صفر نزدیک‌تر می‌شویم این اقدامات سرعت و شدت می‌گیرد.

براساس اعلام ستاد مرکزی اربعین، نام‌نویسی از متقاضیان زیارت اربعین امسال زودتر از سال‌های گذشته انجام می‌شود و در برنامه‌ریزی اولیه نیز از آغاز ماه محرم، ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین از طریق سامانه سماح انجام می‌گیرد.

برنامه‌ریزی برای اسکان ۶ میلیون نفر در ایران و عراق

مجید نامجو، رئیس قرارگاه اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات اظهار کرد: امسال خدمات تغذیه و اسکان در قالب ۱۰ قرارگاه «سیستان و بلوچستان» شامل مرزهای ریمدان و میرجاوه، قرارگاه «خوزستان» شامل مرزهای شلمچه و چذابه، قرارگاه «ایلام» شامل مرز مهران، قرارگاه «کرمانشاه» شامل مرز خسروی، قرارگاه «آذربایجان غربی» شامل مرز تمرچین و قرارگاه «کردستان» شامل مرز باشماق و قرارگاه‌های «نجف»، «کربلا»، «سامرا» و «کاظمین» ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین سال جاری برای ۳.۵ میلیون نفر خدمات اسکان و تغذیه را فراهم می‌کنیم، افزود: برای ۲۵ میلیون پرس غذا و شش میلیون نفر اسکان در ایران و عراق برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس اعلام ستاد مرکزی اربعین، اعزام زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر آغاز می‌شود و موکب‌های اربعینی از ۱۰ تا ۲۳ ماه صفر به زائران خدمت می‌دهند. البته امسال برخی از موکب‌های اربعین که توسط سازمان و نهادها برپا می‌شود، از اول ماه محرم فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. پیش‌بینی شده که سه‌هزار موکب در خدمت زائران اربعین باشند.

برنامه‌ریزی برای اسکان ۶ میلیون زائر در ایران و عراق / قرارگاه‌های استانی اربعین تشکیل شود

اهمیت تشکیل قرارگاه‌های استانی اربعین

سید سجاد انوشه معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به نشستی که با سفیر ایران در عراق و مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزارت کشور در قرارگاه حمل و نقل اربعین برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست محورهای ارائه خدمات حمل‌ونقل به زائران اربعین بررسی و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

ویافزود: با توافق صورت‌گرفته با معاون وزیر کشور عراق و با توجه به نیاز این کشور جهت ورود ناوگان ایرانی به منظور جابه‌جایی زائران در محورهای تعریف شده، آمادگی این وجود دارد تا با هماهنگی سفارت نسبت به تأمین ناوگان مورد نیاز اقدام شود.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: به منظور خدمات‌دهی هرچه بهتر لازم است تا با تشکیل قرارگاه‌های استانی اربعین میان استان‌های مرزی دخیل در کشور عراق با هماهنگی هرچه بیشتر مقدمات این رویداد بزرگ را فراهم کرد.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در این خصوص همراهی و هماهنگی مسئولان استان‌های مرتبط با عملیات انتقال زوار در خاک عراق امری مهم و ضروری است که مقرر شد سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

برنامه‌ریزی برای اسکان ۶ میلیون زائر در ایران و عراق / قرارگاه‌های استانی اربعین تشکیل شود

ارائه خدمات بیش از ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس در مرزهای ایران و عراق

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیان کرد: در خصوص جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در مرزهای مهران، خسروی، چذابه، شلمچه، باشماق، تمرچین و خاک عراق، همزمان با اربعین سالار شهیدان کربلا در نیمه دوم مردادماه و شهریورماه سال ۱۴۰۲، بیش از ۵۰ سازمان حمل و نقل مسافر و اتوبوسرانی‌های شهری کشور با بیش از دو هزار دستگاه اتوبوس در مرزهای ایران و عراق آماده ارائه خدمات به زوار اربعین سراسر کشور خواهند بود.

کد خبر 669380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.