اربعین حسینی مجموعه بزرگی از دستاوردهای مادی و معنوی را برای استان به دنبال دارد

استاندار کرمانشاه گفت: ظرفیت اربعین حسینی، مجموعه بزرگی از آورده‌های مادی و معنوی را برای استان به دنبال داشته است و به برکت اربعین حسینی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان تخصیص پیدا می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در جمع اعضای شورای اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه تداوم روال عادی کار در استان نتیجه‌بخش نخواهد بود، اظهار کرد: باید به دنبال سرعت و جدیت بیشتر در کارها برای رسیدن به نتیجه مطلوب باشیم.

وی افزود: استان کرمانشاه از نظر ظرفیت و امکانات چیزی کم ندارد و پتانسیل‌های مختلفی از جمله اربعین حسینی را دارد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: ظرفیت اربعین حسینی، مجموعه بزرگی از آورده‌های مادی و معنوی را برای استان به دنبال داشته و علاوه بر ارتقای اخلاق و معنویت در استان، در سطوح مختلف اقتصادی و عمرانی نیز آورده‌های خوبی برای کرمانشاه به دنبال داشته است، به نحوی که هم اکنون زیرساخت‌های جاده‌ای از شرق تا غرب استان به برکت اربعین در حال بهبود است.

صحرایی با بیان اینکه بر برکت اربعین حسینی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان تخصیص پیدا می‌کند، اضافه کرد: بخشی از این اعتبار برای خرید ماشین‌آلات شهری در اختیار شهرداری‌ها قرار خواهد گرفت.

وی از هزینه چند صد میلیارد تومانی در راستای بهبود زیرساخت‌های استان به ویژه محورهای جاده‌ای و جذب مقدار قابل توجهی امکانات و تجهیزات در راستای برگزاری مراسم اربعین حسینی خبر داد و تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا امکاناتی را جذب کنیم تا پس از ایام اربعین حسینی استفاده از آنها برای مردم استان ملموس باشد و بخشی از نیازهای شهروندان را در زمان‌های مختلف رفع کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: به عنوان مثال خدمات بهداشتی که برای ایام اربعین در استان ایجاد خواهد شد، لازم است به صورت دائم، با کیفیت و در مکان‌های مناسب جانمایی شود تا بخشی از نیازهای شهروندان را برای همیشه رفع شود.

صحرایی با تاکید بر ضرورت انجام کار با کیفیت در استان از جمله در ایام اربعین حسینی، گفت: لازم است که یک تحرک همه جانبه در استان رخ دهد و تمام ارکان آن از جمله مدیریت اجرایی، نمایندگان، شوراها و شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در کنار هم کار را به صورت زنجیره‌ای دنبال کنند.

به گزارش ایمنا، در این دیدار موضوعات مختلفی از جمله مشکلات شهرها و روستاهای استان کرمانشاه، سکونتگاه‌های غیررسمی، آسفالت معابر روستایی، درخواست حضور اعضای شورای اسلامی شهرها در شورای اداری شهرستان، بهسازی وسایل نقلیه شهرداری‌ها، ضرورت استفاده مناسب از بافت‌های فرسوده و تاریخی و بهسازی آنها مطرح و پیگیری شد.

کد خبر 668207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.