ایجاد همدلی در برگزاری برنامه‌های عید غدیر / حمایت از جریان‌های مردمی

ویژه‌برنامه‌های ایام عید غدیر امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان تشریح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _یکشنبه چهارم تیرماه_ در صحن علنی شورا میزبان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان و دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر بودند.

ایجاد همدلی در برگزاری برنامه‌های عید غدیر/ حمایت از جریان‌های مردمی

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه اظهار کرد: ایجاد همدلی در برگزاری برنامه‌های عید غدیر ضروری است. این مهم وجود دارد، اما باید نمود آن قابل رؤیت و مورد قبول مردم باشد.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود در موضوع برگزاری مراسم عید غدیر، جلسه هماهنگی تکمیلی دیگری برگزار شود تا اقدامی در شأن عید غدیر در شهر داشته باشیم تا مردم از آن بهره‌مند شوند.

ایجاد همدلی در برگزاری برنامه‌های عید غدیر/ حمایت از جریان‌های مردمی

لزوم برون‌سپاری و حمایت از جریان‌های مردمی

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست اظهار کرد: یکی از تأکیدات شورای ششم هم‌افزایی بین بخشی و دستگاهی بود که سال گذشته این رویکرد را به‌خوبی در مدیریت شهری مشاهده کردیم.

وی با تاکید بر برون‌سپاری و حمایت از جریان‌های مردمی افزود: در دوران شیوع کرونا شاهد برپایی پیاده‌روی اربعین در سطح شهر بودیم که با هم‌افزایی دستگاه‌ها رقم خورد و می‌تواند مدل بسیار خوبی برای برنامه‌های آینده به ویژه در ایام غدیر باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: سال گذشته ویژه‌برنامه‌ای تحت عنوان «قافله عشق» در ایام محرم برگزار شد که امیدوارم امسال با قوت بیشتری رقم بخورد، تا هدفمندتر از گذشته وارد ماه محرم شویم.

ایجاد همدلی در برگزاری برنامه‌های عید غدیر/ حمایت از جریان‌های مردمی

برای ایجاد مفاهمه و هم‌زبانی آماده‌ایم

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: شورای ششم از به‌کارگیری تمام ظرفیت‌هایی که با گفتمان انقلاب اسلامی نزدیکی داشته باشد، حمایت می‌کند تا به جای فرصت‌سوزی، فرصت‌سازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد مفاهمه و هم‌زبانی آماده‌ایم گفت: در این دوره از شورا بر حوزه نوجوان تاکید بسیاری داریم، در این راستا علاوه بر تعامل بیشتر سازمان فرهنگی با سازمان تبلیغات اسلامی در این موضوع باید برای تهیه محتواهایی که در مناسبت‌های ملی و مذهبی آماده می‌شود، به فکر همه ذائقه‌ها باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: می‌طلبد که از جوانان خلاق و نخبه در محافل تصمیم‌گیری حمایت شود، زیرا اگر بر لبه مسیر گذشته حرکت کنیم، بخشی از مخاطبان را از دست خواهیم داد.

ایجاد همدلی در برگزاری برنامه‌های عید غدیر/ حمایت از جریان‌های مردمی

از غدیر تا غدیر اتفاق ویژه‌ای را رقم بزنیم

عباس حاج‌رسولی‌ها، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: باید از عید غدیر امسال تا عید غدیر سال آینده کار و اتفاق ویژه را رقم بزنیم، در این راستا پیشنهاد می‌شود ساخت پنج هزار واحد مسکونی که منجر به ایجاد اشتغال و ازدواج می‌شود را از عید غدیر امسال رقم بزنیم تا رضایتمندی مردم حاصل شود.

وی ادامه داد: رقم زدن این اتفاق عملی و ساده است و فقط به همت و کار مضاعف نیاز دارد.

ایجاد همدلی در برگزاری برنامه‌های عید غدیر/ حمایت از جریان‌های مردمی

لزوم اجرای کار جهادی در عید قربان

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز تصریح کرد: در میان اعیاد، عید قربان مظلوم واقع شده است، عید قربان که قرب الی‌الله است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا موجب خیر برای مردم و جامعه است.

وی افزود: اگر اتفاقی جهادی در عید قربان رقم بخورد و متمولان به ذبح گوسفند تشویق شوند، می‌توانیم بخشی از مشکل معیشتی مردم را رفع کنیم.

ایجاد همدلی در برگزاری برنامه‌های عید غدیر/ حمایت از جریان‌های مردمی

توجه به رویدادمحوری در حوزه فرهنگی

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: هفته گذشته بازدیدی از سازمان ثبت احوال داشتیم، وضعیت ازدواج، طلاق و فرزندآوری شهر اصفهان مطلوب نیست.

وی افزود: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری به رویدادمحوری در حوزه فرهنگی اعتقاد داشتیم که اگر چه خوب است، اما مهم‌تر از آن سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری است، در حوزه قرآنی و نهج‌البلاغه نیز باید اقدامات ویژه‌تری انجام دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با طرح این پرسش که مسجد و هیئت مذهبی بسیار داریم، اما آیا توانسته‌ایم از ظرفیت آنها استفاده کنیم؟، تصریح کرد: در ماه محرم فقط به شور حسینی اکتفا نکنیم، بلکه به شعور حسینی هم توجه داشته باشیم، لذا پیشنهاد می‌شود هر هیئتی یک مجموعه فرهنگی داشته باشد تا نیروسازی کند.

وی خاطرنشان کرد: باید از برپایی موکب، پیاده‌روی و جشن عید غدیر در پیاده‌راه چهارباغ بهره ببریم که ترافیک شهری ایجاد نمی‌کند.

ایجاد همدلی در برگزاری برنامه‌های عید غدیر/ حمایت از جریان‌های مردمی

دعوت از شهردار برای تصمیم‌سازی در حوزه مذهبی

حجت‌الاسلام فوقی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه پس از شنیدن دیدگاه‌های اعضای شورای اسلامی شهر اظهار کرد: در جلسات تصمیم‌گیری مذهبی از شهردار و معاونانشان برای تصمیم‌سازی دعوت می‌کنیم، برای برنامه‌های عید غدیر نیز این مهم انجام شد.

وی افزود: درخواست می‌شود ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی را در تصمیم‌سازی فرهنگی و تمدنی دست کم نگیرید، در این راستا علاقه‌مند هستیم در تصمیم‌سازی شهری در کنار شهرداری باشیم.

کد خبر 669331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.