واگذاری امور به مردم، بار دولت را کم می‌کند/تدارک برنامه‌های مختلف برای اعیاد قربان و غدیر

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه واگذاری بیشتر امور به مردم بار دولت را کمتر می‌کند، گفت: مدیریت‌های محلی می‌توانند بسیاری از مشکلات شهر و شهروندان را رفع و رضایتمندی بیشتری در میان مردم ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه چهارم تیرماه_ در نطق پیش از دستور نودودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت امام محمدباقر (ع) اظهار کرد: در آستانه اعیاد قربان و غدیر برنامه‌های مختلفی در شهر اصفهان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین جلسه مشترک اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، فرماندار و نمایندگان اصفهان افزود: موضوع این جلسه، برنامه هفتم توسعه بود که به‌تازگی به مجلس ارائه شده است، در این راستا نقاط ضعف و قوت مورد واکاوی قرار گرفت، البته هرچند با یک جلسه کوتاه امکان بررسی کامل طرح نیست، اما معتقدیم رویکرد این برنامه رفع مشکلات و توسعه و پیشرفت کشور است، چراکه در حال حاضر در حوزه‌های مختلف با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تمرکز بیشتری در خصوص رویکردهای برنامه هفتم توسعه در حوزه مدیریت شهری داشتیم، افزود: بی‌توجهی به ظرفیت مدیریت شهری و شوراها در اداره امور شهرها و روستاها را طی سال‌های گذشته شاهد بودیم، البته این روند همچنان نیز وجود دارد؛ این در حالی است که منویات امام راحل در خصوص شوراها که در اصول ده‌گانه قانون اساسی انعکاس پیدا کرده، مربوط به واگذاری امور محلات، بخش‌ها، شهرها و استان‌ها به نمایندگان مردم است.

وی ادامه داد: سیاست‌های کلی همان است که مجلس شورای اسلامی باید تصویب کند و توسط دولت اجرا شود، بنابراین انتظار ورود مدیریت شهری به مسائل کلان کشور نیست، اما استفاده از ظرفیت شوراها برای اداره امور شهر لازم است.

نورصالحی تصریح کرد: مدیریت‌های محلی می‌توانند بسیاری از مشکلات شهر و شهروندان را رفع و رضایتمندی بیشتری در میان مردم ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد محدودیت‌های اجرایی و قانونی برای مدیریت شهری و حرکت به سمت تمرکزگرایی و دولتی کردن مطرح است، در حالی که واگذاری بیشتر امور به مردم بار دولت را کمتر می‌کند، در این راستا کلان‌شهرها می‌توانند اختیارات بیشتری داشته باشند که امیدواریم مسئولان به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین فرارسیدن روز عرفه، هفته قوه قضائیه و ایام شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش را گرامی داشت.

کد خبر 669276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.