مستندات مربوط به انتخابات اتاق بازرگانی در کمیسیون اصل نود در حال بررسی است

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: اولین جلسه بررسی مستندات و موارد مربوط به انتخابات اخیر اتاق بازرگانی در کارگروه تخصصی کمیسیون اصل نود تشکیل شد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در تشریح نشست امروز کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به منظور بررسی طرز کار دستگاه‌های ناظر و عملیاتی در گمرکات کشور و نحوه بهره‌برداری از دستگاه‌های ایکس‌ری جاده‌ای در مبادی ورودی کشور، عصر امروز _شنبه سوم تیرماه_ کمیته تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با دعوت از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی، نمایندگان سازمان انرژی اتمی، معاونت علمی ریاست جمهوری، گمرکات کل کشور، سازمان برنامه و بودجه، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و سایر بخش‌های مرتبط تشکیل جلسه داد.

وی افزود: ابتدا در این جلسه مدیران سازمان گمرک ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و قراردادهایی که با شرکت‌های تولیدکننده داخلی برای تکمیل مبادی ورودی کشور صورت گرفته است، ارائه کردند و در ادامه جلسه نیز شرکت‌های تولیدکننده داخلی در جهت تکمیل سیستم‌های نظارتی ایکس‌ری جاده‌ای و خودرویی به تشریح مشخصات فنی دستگاه‌های نصب شده در مبادی گمرک و همچنین توانمندی‌های فنی خود پرداختند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: فرماندهان نیروی انتظامی، سازمان انرژی اتمی و نمایندگان گمرکات جمهوری اسلامی نیز نظرات فنی و عملیاتی خود را در خصوص دستگاه‌های نصب شده تولید داخل اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: بحث قاچاق و برخورد قاطع و جدی با این پدیده از مطالبات همه بخش‌های کشور و تأکیدات مقام معظم رهبری است. موضوع امنیتی گمرکات و جلوگیری از ورود هرگونه کالاهای غیرمجاز نظیر سلاح، مواد مخدر یا تجهیزات غیرمجاز به داخل از مسائلی است که کمیسیون اصل نود آن را با حساسیت پیگیری می‌کند، لذا مقرر شد سازمان گمرک و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به عنوان دستگاه‌های بهره‌بردار با کسب مشورت از دیگر دستگاه‌های اجرایی و امنیتی مطالبات خود را از عملکرد فنی دستگاه‌های ایکس‌ری به تولیدکنندگان داخلی اعلام کرده و براساس مشخصات فنی مذکور، تولیدکنندگان مکلف هستند محصولات خود را به‌روزرسانی و استانداردهای اعلام شده را رعایت کنند.

خضریان در پایان با اشاره به ورود بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی و کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصل نود مجلس شورای اسلامی به پرونده مطروحه درخصوص انتخابات اخیر اتاق بازرگانی، گفت: این موضوع با دقت در حال بررسی است و اولین جلسه بررسی مستندات آن صبح امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

کد خبر 669218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.