اجرای طرح پاکسازی خودروهای شخصی متوقف در ایستگاه‌های تاکسی

شهردار قزوین گفت: طرح پاکسازی خودروهای شخصی متوقف در ایستگاه‌های تاکسی با هماهنگی عوامل گشت و بازرسی سازمان تاکسیرانی اجرا شد. مطابق قانون حمل‌ونقل عمومی، هرگونه توقف خودروهای شخصی در ایستگاه‌های تاکسی مطلقاً ممنوع است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از آغاز عملیات تخریب و جمع‌آوری جداول راست‌گرد نجف آباد به سمت بلوار پیامبر اعظم (ص)، جهت تعریض و تسهیل در تردد خودروها خبر داد و اظهار کرد: عملیات اجرایی لکه‌گیری و روکش آسفالت در ناحیه مینودر انجام شد. این اقدام در کنار جداول بلوار الغدیر با هدف سهولت در تردد شهروندان و زیبایی منظر شهری صورت گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات نصب نیوجرسی در محور مواصلاتی اسماعیل‌آباد ادامه دارد، افزود: این اقدام به منظور ایمن‌سازی مسیر و تسهیل در تردد خودروها در دستور کار شهرداری منطقه سه است. عملیات بیس‌ریزی در پیاده راه خیابان ثانی واقع در محله پونک در حال انجام است.

شهردار قزوین گفت: هدف از این اقدام، آماده‌سازی برای روکش دستی آسفالت و رفت و آمد آسان شهروندان بوده که در ناحیه مهدیه انجام می‌شود. مسیر کانال خیابان اندیشه جهت دال‌گذاری و سر پوشیده کردن تخریب می‌شود. تردد آسان، رعایت بهداشت و جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع در محلات از جمله اهداف این عملیات است.

وی ادامه داد: طرح پاکسازی خودروهای شخصی متوقف در ایستگاه‌های تاکسی با هماهنگی عوامل گشت و بازرسی سازمان تاکسیرانی اجرایی شد. مطابق قانون حمل‌ونقل عمومی، هرگونه توقف خودروهای شخصی در ایستگاه‌های تاکسی مطلقاً ممنوع است.

صباغی از شناسایی نقاط حادثه‌خیز شهر قزوین خبر داد و افزود: نقاط و مقاطع حادثه‌خیز شهر قزوین بر اساس تحلیل آمار تصادفات طی جلسات مشترک با پلیس راهور مشخص شد. بررسی نتایج تحلیل آمار تصادفات بر اساس فرم‌های کام سه سال اخیر نشان می‌دهد، بلوار آیت خامنه‌ای و بلوار شهید بهشتی (حد فاصل میدان سرداران تا میدان مادر) و بلوار سردار سلیمانی جزو نقاط حادثه‌خیز شهر قزوین محسوب می‌شوند. بر همین اساس طبق مصوبات کمیته فنی شورای ترافیک استان، اصلاح هندسی و آرام‌سازی جریان ترافیک این نقاط در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی از احداث و رنگ‌آمیزی سرعتکاه‌های استاندارد در خیابان نواب صفوی (مجتمع ادارات) خبر داد و گفت: این عملیات در راستای پیشگیری از بروز حوادث رانندگی و عبور و مرور وسایل نقلیه با سرعت مطمئنه و کنترل ترافیک معابر با نصب موانع ترافیکی و ایمن‌سازی معابر شهری اجرا شده است.

شهردار قزوین افزود: تعمیر و نگهداری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در سطح شهر به‌صورت مستمر در حال انجام است. در این نوبت تعمیر و بهسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تقاطع‌های شهید مطهری، شهید چگینی، تهران قدیم و دستغیب انجام شد.

وی با اشاره به عملیات لکه‌گیری و آسفالت شش کوچه توسط ناحیه امامزاده حسین (ع) منطقه یک شهرداری قزوین، گفت: با توجه به هزینه‌های سنگین آسفالت از شهروندان تقاضا داریم تا از ریختن فرآورده‌های نفتی بر روی آسفالت و رها کردن مواد شوینده در سطح آسفالت خودداری کنند.

کد خبر 669194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.