ایجاد استراحتگاه مادر و کودک در فضاهای شهری سطح قزوین

شهردار قزوین گفت: ایجاد استراحتگاه مادر و کودک در راستای تحقق قانون حمایت از جوانی جمعیت در طرح کمربندی شرق شهر از مزیت‌های این پروژه است و قزوین جزو معدود شهرهایی در سطح کشور است که این فضاها را ایجاد کرده است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح کمربندی شرق شهر قزوین، جزو پروژه‌های انسان‌محور و دوستدار محیط زیست در کشور است. اجرای این طرح علاوه بر کاهش بار ترافیک و آلاینده‌های زیست‌محیطی می‌تواند با ایجاد فضای سبز، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به تفرجگاه مناسبی برای شهر تبدیل شود.

وی افزود: از دیگر مزیت‌های این پروژه ایجاد استراحت‌گاه مادر و کودک در راستای تحقق طرح قانون حمایت از جوانی جمعیت است و شهر قزوین جزو معدود شهرهایی در سطح کشور است که این فضاها را ایجاد کرده است.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: داشتن پیوست محیط زیست از دیگر ویژگی‌های مهم این طرح است که دسترسی به آب برای سیراب کردن باغات سنتی، محل گذر حیوانات و رفع معضل سیلاب شهر قزوین را حین اجرا و احداث در نظر داشته است.

صباغی اضافه کرد: با افتتاح پروژه کمربندی شرق گام بلندی برای حفظ حریم شهر و باغستان سنتی قزوین برداشته می‌شود تا یک شهر زیبا، سلامت‌محور و هوشمند داشته باشیم.

شهردار قزوین از عملیات آماده‌سازی معابر فرعی ناحیه منفصل شهری ناصر به منظور تسهیل در رفت‌وآمد شهروندان این منطقه خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر این عملیات در مرحله اجرای مخلوط‌ریزی، تسطیح و کمپکت است.

صباغی ادامه داد: پاکسازی و شست‌وشوی شبانه انهار سطح شهر به منظور جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و شیوع بیماری توسط عوامل اجرایی ایستگاه شماره یک خدمات مدیریت پسماند شهرداری قزوین در دست انجام است.

وی با بیان اینکه دریچه‌های خیابان امام (ره) توسط عوامل اجرایی ایستگاه شماره دو خدمات مدیریت پسماند شهرداری قزوین لایروبی شد، تصریح کرد: جمع‌آوری پسماندهای خانگی حجیم در سطح شهر توسط عوامل اجرایی ایستگاه شماره دو خدمات مدیریت پسماند شهرداری قزوین انجام و بنا بر درخواست شهروندان، اصلاح و تجهیز روشنایی سرویس‌های بهداشتی به منظور تأمین روشنایی مناسب به صورت مستمر انجام و با جایگزینی چراغ‌های سقفی آسیب‌دیده، اصلاح سیم‌کشی و رفع نواقص فنی، وضعیت روشنایی سرویس بهداشتی عمومی بوستان‌ها رسیدگی می‌شود.

شهردار قزوین از لوله‌گذاری پروژه اتصال پل امام رضا (ع) به پل شهید ابوترابی خبر داد و گفت: در این عملیات ۴۴ لوله بتنی در دو لاین به مساحت ۵۰ مترمربع انجام شده و۱۴ باکس به کار رفته است؛ این عملیات همچنان ادامه دارد.

صباغی از مدیریت زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی رانندگی برای کنترل ترافیک معابر منتهی به بلوار پیامبر اعظم (ص) خبر داد و گفت: با توجه به عملیات عمرانی پروژه کمربندی شرق قزوین و اعمال محدودیت‌های ترافیکی در مسیرهای منتهی به بلوار پیامبر اعظم (ص)، کارشناسان مرکز کنترل و ترافیک شهرداری قزوین به صورت شبانه‌روزی، با اطلاع‌رسانی به موقع به پلیس راهور از تغییرات و مدیریت زمان‌بندی چراغ راهنمایی، از به وجود آمدن گره‌های ترافیکی جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین و گشت‌های سیار سازمان‌های زیرمجموعه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین، هم‌اکنون شاهد ترافیک روان در مسیرهای جایگزین منتهی به بلوار پیامبر اعظم (ص) هستیم.

کد خبر 667767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.