وضعیت بورس امروز / نمادهای غذایی برعکس بازار حرکت کردند

امروز شاخص کل با کاهش ۱۱ هزار و ۲۸۱ و احدی به دو میلیون و ۱۶۲ هزار و ۶۱۱ رسید؛ نمادهای "وبملت "، "فولاد" و "فارس" بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سرمایه در اولین روز کاری خود در تابستان با رنگ قرمز شروع شد و بیش از ۵۳ درصد نمادها منفی بودند. شاخص کل با کاهش ۱۱ هزار و ۲۸۱ و احدی به دو میلیون و ۱۶۲ هزار و ۶۱۱ رسید؛ نمادهای "وبملت "با ۲۰۱۷ واحد، "فولاد" با ۱۷۴۱ واحد و "فارس" با ۱۵۹۸ واحد بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند. دلار نیز در کانال ۴۹ هزار تومان است.

شاخص کل هم‌وزن امروز با کاهش سه هزار و ۱۷۰ واحدی به عدد ۷۴۲ هزار و ۹۶۳ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده پنج هزار و ۹۹۷ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل بیش از یک میلیون معامله و خریدوفروش بیش از هشت میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هفت میلیون و ۹۳۸ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز با کاهش ۱۷۹ و احدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۷ هزار و ۸۱۸ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای "وسپهر"، "خاور" و "آریا" بیشترین تأثیر منفی را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۵۰۳ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۹۴ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران بیش از پنج میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۵۲۵ هزار معامله به ارزش ۹ هزار و ۷۴ میلیارد تومان معامله کردند.

ارزش کل معاملات امروز ۱۳ هزار و ۱۸۳ میلیارد تومان بود که برای بازار سهام مقدار پایینی است و از این مقدار، مبلغ شش هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان متعلق به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: هشت میلیارد ۲۴۶ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: پنج میلیارد ۴۶ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: پنج هزار و ۹۹۷ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: ۹ هزار و ۷۴ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: شهر، افران، کمند

بیشترین حجم معامله: شهر، شستا، خودرو

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: فجر، سگهمت، وپترو

بیشترین کاهش قیمت: ولغدر، واعتبار، وتوس

ورود و خروج پول حقیقی

میزان خروج پول حقیقی: ۴۰۱ میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: سهرمز، سابیک، فاراک.

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: فالوم، ثفارس، بپاس.

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۱۵۶ ۲۴۷
فرابورس ۱۳۹ ۱۶۷

اخبار مهم

واریز ۴۶ میلیون سود از سمات به وسیله سامانه سجام

طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۴۶.۷ میلیون فقره واریزی سود سنواتی از سوی سمات به وسیله سامانه سجام انجام شده است.

افزایش سرمایه قنیشا ثبت شد

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۴ و صورتجلسه هیئت مدیره مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ افزایش سرمایه شرکت قند نیشابور از مبلغ ۳,۸۵۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۴,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۱۵۰,۰۰۰ میلیون ریال، میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۳۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

پیشنهاد هیئت مدیره برای افزایش سرمایه شپلی

گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت پلی اکریل ایران از مبلغ ۳,۵۷۰,۹۷۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲۷,۹۴۷,۷۲۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در طبقه زمین که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۱ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۴۷ درصدی دسبحان

گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت سبحان دارو از مبلغ ۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۵,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور خرید و جایگزینی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی و پشتیبانی جهت الزامات GMP سازمان غذا و دارو که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۳۰ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

از فردا در این نمادها حجم مبنا اعمال نمی‌شود

عدم اعمال حجم مبنا در نمادهای معاملاتی کاریز و و فردا در بازار پایه فرابورس از روز یک‌شنبه چهارم تیرماه سال ۱۴۰۲ و حجم مبنا در نمادهای ولراز و سامان نیز اعمال خواهد شد

نقشه بورس

وضعیت بورس امروز /  ۵۳ درصد سهام در اولین روز بورسی تابستان منفی بودند

کد خبر 669165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.