جایگزینی اتوبوس‌های عمومی با خودروهای الکتریکی در کلگری کانادا

کلگری در کانادا ۲۴۶ میلیون دلار (آمریکا) از سوی دولت برای تبدیل اتوبوس‌های عمومی به خودروهای الکتریکی دریافت کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، صندوق سرمایه حمل‌ونقل انتشار صفر کربن در کانادا مبلغ ۲۴۶ میلیون دلار در اختیار مدیران کلگری قرار داده و از آن‌ها خواسته است هرچه سریع‌تر نسبت به جایگزینی اتوبوس‌های شهری با خودروهای الکتریکی اقدام کنند و جالب این‌که پیش از این نیز مدیران شهر مبلغ کلانی را از بانک زیرساخت کانادا برای این منظور دریافت کرده‌اند. در این راستا، به‌زودی ۲۵۹ اتوبوس الکتریکی برای کلگری خریداری خواهد شد که به دنبال آن، یک‌چهارم ناوگان اتوبوسرانی شهری از نوع برقی و با میزان انتشار صفر کربن خواهد بود.

علاوه بر این، مدیران بزرگ‌ترین شهر استان آلبرتا از ارتقای دو زیرساخت قدیمی برای میزبانی اتوبوس‌های جدید خبر داده و مدعی شده‌اند زیرساخت‌های شارژ خودروهای الکتریکی را نیز افزایش خواهند داد.

جایگزینی اتوبوس‌های عمومی با خودروهای الکتریکی در کلگری کانادا

آغاز مرحله آزمایشی کاهش گازهای گلخانه‌ای در کلگری

خرید ۱۴ اتوبوس الکتریکی برای شهر در سال ۲۰۲۱ توانست کاهش قابل توجه انتشار کربن ناشی از تردد وسایل نقلیه عمومی را برای کلگری به ارمغان بیاورد و به همین دلیل مدیران جایگزینی تمام اتوبوس‌های شهری را با خودروهای الکتریکی به عنوان رویکرد شهر برای تحقق اهداف صفر کربن معرفی کردند که این طرح حمایت مالی بانک زیرساخت کانادا و صندوق سرمایه حمل‌ونقل انتشار صفر کربن کشور را به دنبال داشت. این طرح آزمایشی در کنار تمام مزایای خود به مدیران در درک چالش‌های عبور و مرور کمک زیادی کرد و فرصت‌های بی‌شماری را برای خرید اتوبوس‌های الکتریکی بیشتر در اختیار آن‌ها قرار داد.

در همین راستا، برنامه‌ریزان کلگری در نظر دارند تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر شهر را به میزان ۶۰ درصد کاهش دهند و تا سال ۲۰۵۰ به صفر برسانند.

مدیران کلگری امیدوار هستند که جایگزینی اتوبوس‌های عمومی با خودروهای الکتریکی یکی از اثربخش‌ترین رویکردها برای کاهش گازهای گلخانه‌ای به‌حساب آید وب تواند کیفیت زندگی شهروندان را نیز به‌طور قابل‌توجهی بهبود بخشد، ضمن این‌که در ارتقای سلامت مردم و ایجاد برابری میان آن‌ها نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

کد خبر 669109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.