رویکرد هوشمند سئول برای بهبود جابه‌جایی در شهر

مدیران سئول در نظر دارند از رویکردهای هوشمند برای بهبود جابه‌جایی و کاهش ترافیک به‌طور آزمایشی در تقاطع‌های پایتخت کره جنوبی بهره بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌ها حاکی از آن است که طی چند سال گذشته جریان‌های ترافیکی در سراسر پایتخت کره جنوبی افزایش یافته و این امر به سهم خود مشکلات بی‌شماری را پیش روی تردد شهروندان قرار داده و حتی، نرخ وقوع سوانح خیابانی را به‌طور قابل‌توجهی افزایش داده است. در این راستا، مدیران تاکنون اقدامات بسیاری را برای بهبود رفت‌وآمد در شهر پیاده کرده‌اند که به‌نظر می‌رسد تدابیر هوشمند بیشترین اثربخشی را در این زمینه داشته است.

برنامه‌ریزان سئول به‌تازگی از پیاده‌سازی رویکرد جدیدی از طریق نصب سیستم‌های هوشمند در تقاطع‌های دو منطقه مهم شهر خبر داده‌اند و امیدوار هستند به دنبال آن ترافیک خودرویی کاهش قابل‌توجهی را تجربه کند و جابه‌جایی تمام کاربران معابر بهبود یابد.

رویکرد سئول برای بهبود جابه‌جایی

هوشمندسازی تقاطع‌های دو منطقه مهم سئول، رویکرد جدید مدیران برای کاهش ترافیک خواهد بود که از طریق نصب یک سیستم مجهز به سنسورهای دیجیتالی برای جمع‌آوری تمام داده‌های مربوط به این تقاطع‌ها شامل جریان ترافیک، سرعت تردد خودروها و نرخ وقوع سوانح محقق خواهد شد و تسهیل جریان ترافیک و کاهش ازدحام خودروها را به دنبال خواهد داشت. این سنسورها نیروی خود را از پیشرفته‌ترین فناوری‌های دنیا یعنی کلان‌داده‌ها، هوش مصنوعی، لیدار و یادگیری ماشینی خواهد گرفت و به همین دلیل، داده‌های تولید شده از بالاترین دقت برخوردار خواهد بود.

رویکرد هوشمند سئول برای بهبود جابه‌جایی در شهر

علاوه بر این، برخورداری از قابلیت تجزیه و تحلیل داده‌ها امکان ارزیابی بهینه دفعات تردد در هر تقاطع را برای افراد مسئول در مرکز پردازش داده‌ها فراهم خواهد آورد که این امر به سهم خود می‌تواند مدیران را به اعمال اقدامات لازم برای بهبود وضعیت عبور و مرور در منطقه مورد نظر سوق دهد.

علاوه بر این، سیستم جدید از یک تجزیه و تحلیل عمیق و الگوریتم‌هایی برای محاسبه زمان عملکرد بهینه سیگنال‌ها بهره خواهد گرفت که به دنبال آن، زمان انتظار رانندگان برای سیگنال‌های بازه در هر منطقه با وجود ترافیک سنگین، کاهش خواهد یافت. در واقع مدیران امیدوار هستند که هوشمندسازی تقاطع‌های شهری میانگین زمان انتظار برای خودروهای در حال تردد را کاهش دهد و این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود تعداد خودروهای در حال عبور در هر سیگنال بازه افزایش یابد که در پی آن، کارآمدی جریان ترافیک تقاطع تقویت خواهد شد.

از کلان داده‌های سیستم هوشمند جدید سئول نیز برای توسعه انواع شاخص‌های عملکرد ترافیکی مانند نوع خودروها، حجم ترافیک در هر لاین و استانداردهای خدماتی بهره گرفته خواهد شد که این امر به سهم خود قابلیت ارائه رویکردهای بهتر را برای بهبود ترافیک شهری که به افزایش ایمنی معابر نیز منجر می‌شود، در آینده فراهم خواهد آورد.

کد خبر 669086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.