افقی نو در پیشرفت نصف‌جهان/ اجرای سالانه یکهزار پروژه عمرانی در اصفهان

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سالانه ۱۰۰۰ پروژه در شهر اصفهان اجرا می‌شود»، «مشکلات محله‌های مسعودیه و رضویه هر چه سریع‌تر باید رفع شود»، «الگوی ارتقای شغلی سازمان آتش‌نشانی همدان باید به سایر واحدهای شهرداری تسری یابد»، «طرح کمربندی ۱۵ خرداد شهرکرد اولویت مدیریت شهری است»، «شهرداری بندر انزلی دست‌فروشان را در مکان مناسبی ساماندهی کند» و «شورای شهر به مناطق سیل‌زده اردبیل کمک می‌کند» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

سالانه ۱۰۰۰ پروژه در شهر اصفهان اجرا می‌شود

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: جلسه کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان، روز سی‌ام خردادماه برگزار شد و پروژه‌های عمرانی در حال اجرا و در دستور کار اجرا همراه با گزارش پیشرفت سه ماه گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پروژه‌های متعددی در شهر اصفهان اجرا می‌شود که بعضی از آنها در دید شهروندان نیست، افزود: پروژه‌ها به سه دسته شاخص، مهمِ منطقه‌ای و منطقه‌ای تقسیم‌بندی و بر اساس میزان، اهمیت، اولویت و هزینه‌ها انتخاب می‌شود که تعداد کل آن به‌صورت سالانه حدود هزار مورد است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: میزان پیشرفت پروژه‌ها بررسی و به‌واسطه نرم‌افزار مخصوص کنترل می‌شود و در صورتی که عقب‌ماندگی در پروژه‌ها وجود داشته باشد، علاوه بر بررسی علل آن، برای جبران این موضوع تصمیم‌گیری خواهد شد.

مشکلات محله‌های مسعودیه و رضویه هر چه سریع‌تر باید رفع شود

سیداحمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: موضوعات و مشکلات بسیاری از محلات تهران همچون شوش و نفرآباد در حال رفع شدن است و رونق ساخت‌وساز به این محلات نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه مشکلات در محلات مسعودیه و رضویه به قوت قبل باقی مانده است، افزود: مشکلات این دو محله که در حریم منطقه ۱۵ قرار دارد، هرچه سریع‌تر باید رفع شود.

موزه تنوع زیستی اراک در شورای ششم ایجاد می‌شود

سیدوحید میرنظامی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شوری اسلامی شهر اراک پارلمان شهری اراک از سال گذشته در حال پیگیری احداث موزه تنوع زیستی بوده است، زیرا این پروژه به عنوان یکی از جاذبههای گردشگری شهر برای افزایش نشاط اجتماعی مؤثر و ابعاد آموزشی آن برای رده‌های سنی کودکان و نوجوانان نیز مفید است.

وی افزود: در نظر داریم با ساخت این موزه همچون سایر استان‌هایی که در این زمینه فعالیت داشته‌اند، این بخش از گردشگری شهر را نیز ارتقا دهیم و یک مجموعه گردشگری آموزشی خوب در محل پارک وحش اراک داشته باشیم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شوری اسلامی شهر اراک تصریح کرد: ساختمان موزه تنوع زیستی از ۱۳۸۷ احداث شده است اما نزدیک به ۱۵ سال است که متروکه مانده و خسارت‌هایی به مجموعه شهری تحمیل کرده است، زیرا نگهداری و رسیدگی به این ساختمان در این سال‌ها هزینه داشته و تأسیسات آن نیز طی این مدت مورد بی‌توجهی قرار گرفته و آسیب دیده است.

الگوی ارتقای شغلی سازمان آتش‌نشانی همدان باید به سایر واحدهای شهرداری تسری یابد

مرتضی کرباسیان، رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه انگیزه‌بخشی و افزایش بهره‌وری کارکنان در سازمان‌ها، مناطق و معاونت‌های شهرداری، مورد تاکید است و اهمیت دارد، اظهار کرد: الگوی ارتقای شغلی سازمان آتش‌نشانی بسیار مناسب برای اجرا در واحدهای مختلف شهرداری همدان است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای پله به پله و شایسته‌سالاری نیز باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: کارکنان سازمان‌ها و بخش‌های مختلف در شهرداری باید بدانند که بر اساس انجام وظایف و طبق روند و ضابطه رشد خواهند کرد که این موضوع موجب انگیزه‌بخشی در کارکنان بخش‌های مختلف می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: واگذاری اختیارها و ارائه خدمات به کارکنان، باید مرتبط با مسئولیت‌ها باشد و به نوعی با توجه به جایگاه کارکنان و مدیران به آنها تفویض اختیار شود.

طرح کمربندی ۱۵ خرداد شهرکرد اولویت مدیریت شهری است

مصطفی حیدری، رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه حریم لازم برای کمربندی جنوب شهرکرد قرار داده شده است، اظهار کرد: به اعتماد مالکان اراضی، موافقت راه و شهرسازی نیز دریافت و موقعیتی ایجاد شده است تا شهرکرد توسعه یابد و روی اراضی ارزش افزوده خواهد بود پس باید از این ظرفیت ایجاد کمال استفاده را کرد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح و بازگشایی کمربندی جنوب شهرکرد، مدت زمان سفر کم می‌شود و شرایط عبور و مرور تسهیل و ترافیک و تصادفات کاهش پیدا می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: اجرای این طرح، حفظ زیرساخت‌های شهری و همچنین ارزش افزوده برای زمین‌های شهرکیان را به‌دنبال دارد.

شهرداری بندرانزلی دست‌فروشان را در مکان مناسبی ساماندهی کند

شعبان جعفری، رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی اظهار کرد: دست‌فروشی در سطح معابر بندرانزلی طی سال‌های اخیر به یکی از موضوعات پرچالش این شهر تبدیل شده است و سد معبر تخلفی آشکار در نقض حقوق شهروندی است، لذا دست‌فروشان باید به این حقوق احترام بگذارند.

وی افزود: بسیاری از مغازه‌داران شهر انزلی مستأجر هستند و ماهانه هزینه سنگینی بابت اجاره، آب، برق و گاز و مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند که حضور تعدادی زیادی دست‌فروش با بساط کردن اجناس بسیار در معابر و مقابل واحدهای صنفی مختلف، باعث کسادی بازار و آسیب به کسب‌وکار این افراد شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره (۱) بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، هر نوع سد معبر عمومی، اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها برای کسب و هر نوع عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری انزلی مکلف است از این کار جلوگیری کند.

شورای شهر به مناطق سیل‌زده اردبیل کمک می‌کند

جواد انصاری، رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل اظهار کرد: به‌تازگی برخی شهرستان‌های استان اردبیل دچار بحران و سیل شده است.

وی افزود: بیشترین خسارت‌های جانی و مالی در شهرستان گرمی، انگوت و بیله‌سوار بوده است، از این رو شورا و شهرداری اردبیل امروز اقدام به ارسال تجهیزات امدادی به این مناطق خواهد کرد.

کد خبر 668906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.