کاهش معاملات نفت با افزایش تمرکز بر نرخ بهره و ذخایر

معاملات نفت در روز پنجشنبه کاهش یافت، زیرا داده‌های بالقوه صعودی موجودی نفت ایالات‌متحده پس از ارائه ارقام اولیه کاهش ذخایر نتوانست انتظارات معامله‌گران را برای افزایش بیشتر نرخ بهره برآورده کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به‌دنبال ناتوانی آمریکا در برآورده‌سازی انتظارات معامله‌گران مبنی بر افزایش بیشتر نرخ بهره، معاملات آتی نفت در روز پنجشنبه اندکی کاهش یافت. معاملات آتی برنت با ۴۷ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش به ۷۶.۶۵ دلار برای هر بشکه در ساعت و نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۴۴ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش به ۷۲.۰۹ دلار رسید.

این معیارها در جلسه قبل فدرال رزرو با افزایش قیمت ذرت و سویا در ایالات‌متحده در بالاترین حد ممکن طی چند ماه گذشته تثبیت شد و این انتظارات را افزایش داد که کمبود محصولات می‌تواند ترکیب سوخت‌های زیستی را کاهش و تقاضای نفت را افزایش دهد. با این حال پس از سخنرانی رئیس فدرال رزرو، جروم پاول، مبنی بر دو افزایش دیگر در نرخ بهره به میزان ۲۵ واحد پایه تا پایان سال، بازار معاملات وارد عملکرد محتاطانه شد، چراکه نرخ بهره بالاتر می‌تواند رشد اقتصادی و تقاضای نفت را کاهش دهد.

قیمت نفت در جلسه جدید فدرال رزرو بیشتر رشدهای جلسه قبل را ادامه داد، زیرا بازار به‌دنبال محرک‌های تازه‌ای مانند داده‌های رسمی موجودی نفت آمریکا و داده‌های فعالیت کارخانه‌های چین در هفته آینده بود. با این وجود داده‌های صنعتی در یک شاخص اولیه نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات‌متحده در هفته گذشته حدود ۱.۲ میلیون بشکه کاهش یافته است که پیش‌بینی‌ها برای تولید ۳۰۰ هزار بشکه نفت را به چالش می‌کشد.

در همین حال یکی از مدیران شرکت تولیدکننده شیل ایالات‌متحده اظهار کرد که قیمت نفت ممکن است افزایش یابد، زیرا کاهش تولید نفت ایالات‌متحده و کاهش تولید اوپک پلاس باعث محدود شدن عرضه در ماه‌های آینده خواهد شد. بنابراین با افزایش فصلی تقاضا در ماه‌های آینده انتظار می‌رود که کاهش بیشتر موجودی نفت قابل مشاهده باشد و از افزایش قیمت نفت حمایت کند.

کد خبر 668817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.