از ۷۰ عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری تا آزادسازی فلسطین

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکم تیرماه۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «گام اول برای ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای» نوشت: روز گذشته جلسه رسیدگی به مطالبات و توسعه نیروگاه اتمی بوشهر، به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، جلسه‌ای که نخستین رهاورد آن، برنامه‌ریزی جدی دولت برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای است. این اقدام را می‌توان پاسخی به مطالبه رهبر انقلاب از مسئولان دانست. این مطالبه بیست‌ویکم خردادماه در دیدار دانشمندان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور با رهبر انقلاب بیان شد.

ایشان در این جلسه با بیان اینکه «هرکس ایران، جمهوری اسلامی و قوت و پیشرفت کشور را دوست دارد، باید برای فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و صنعتی هسته‌ای اعتبار و اهمیت قائل باشد»، گفتند: «موضوع تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را که چند سال قبل اعلام کردیم، جدی بگیرید و این هدف‌گذاری را به صورت برنامه‌ریزی شده دنبال کنید.» جلسه روز گذشته، گام نخست پیگیری این هدف‌گذاری بود.

معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه از برنامه‌ریزی جدی دولت برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای خبر داد و بر تسریع در اجرای فازهای جدید این نیروگاه تأکید کرد.

از ۷۰ عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری تا آزادسازی فلسطین

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «فصل مقابله دشمنان با نظام تمام شده است» نوشت: سرلشکر حسین سلامی در مراسم «روز ملی بسیج اساتید»، با موضوع «جهاد تبیین، امیدآفرینی و اعتلای نظام حکمرانی» که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: امروز سالروز شهادت یک عارف برجسته و دانشمند متقی و پارسا و یک مجاهد فی‌سبیل‌الله، هنرمند و کسی است که هم به زیور علم و هم هنر و هم ایمان و معرفت آراسته بود. شهید دکتر مصطفی چمران با وجود اینکه جزو برجسته‌ترین دانشمندان علم فیزیک در عمر خود بود، اما به لبنان رفت و در آنجا قواعد جهاد را برای آزادی مسلمانان از اسارت آموخت. به بچه‌های لبنان و فلسطین یاد داد تا زمانی که مستکبران به مسلمان سیطره دارند راه عزت مسلمانان از مسیر جهاد عبور می‌کند. این درس بزرگ چمران به تاریخ بود. برای همین او تندیس یک تفکر انقلابی و الهی بود، تجسم فضائل اخلاقی در چهره یک عالم بود.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: او راه را به ما نشان داد هم شهادت بر قامت رفیع شخصیت او زینت بخشید و هم او زینت شهادت شد. در چنین روزی که او خدا را ملاقات کرد در حالی که تفنگ بر دست داشت و مانند یک رزمنده در میدان از اسلام، ایران و عزت و عظمت هویت عظیم ایران اسلامی دفاع می‌کرد به شهادت رسید و این روز با ابتکار رهبر انقلاب روز اساتید بسیجی نام گرفت.

از ۷۰ عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری تا آزادسازی فلسطین

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «۷۰ عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری طی فقط ۲۴ ساعت!» نوشت: پس از جنگ ترکیبی، اکنون صهیونیست‌ها با بحران ترکیبی روبه‌رو هستند و دامنه اعتراضات و تقابل با صهیونیست‌ها از کرانه باختری به مناطق اشغالی جولان کشیده شده است. همزمان اسماعیل هنیه که در تهران حضور دارد، به اشغالگران نسبت به عملیات‌های بیشتر و شدیدتر هشدار داده است.

چهار روز است که مناطق اشغالی فلسطین و کرانه باختری هر روز به‌صورت پیاپی با درگیری و زد و خورد بسیار شدید روبه‌رو هستند. پس از غافلگیری نظامیان صهیونیست در اردوگاه جنین از طریق بمب‌های کنار جاده‌ای و واکنش فلسطینی‌ها با موشک‌های دوش‌پرتاب به سمت بالگرد اشغالگران، روز گذشته حداقل ۴ شهرک‌نشین صهیونیستی در عملیات جوانان فلسطینی کشته شدند و از صبح چهارشنبه بخش‌های اصلی بلندی‌های جولان شاهد اعتصاب، اعتراض و درگیری شدید میان ساکنان این منطقه با نظامیان صهیونیست بوده است.

بلندی‌های جولان تازه‌ترین برگ از سلسله زنجیره‌وار از درگیری‌ها و اعتراضات در مناطق اشغالی فلسطین است و به نظر می‌رسد که درگیری‌ها علیه اشغالگران دیگر محدود به نوار غزه یا کرانه باختری نیست، بلکه جبهه جدیدی از اعتراضات و تظاهرات این بار در جولان باز شده است. تصاویر درگیری‌ها در جولان، جمعیت بزرگی از معترضان به‌شدت خشمگین با صورت‌های خون‌آلود را نشان می‌دهد که با نظامیان صهیونیست مقابله کرده‌اند.

اعتصاب و تظاهرات اهالی جولان اگرچه در اعتراض به مصادره بخشی از زمین‌هایشان از سوی مقامات تل‌آویو به بهانه ایجاد تأسیسات برق بادی صورت گرفته، اما به نظر می‌رسد که ساکنان جولان منتظر بهانه و جرقه‌ای برای آغاز حرکت اعتراضی خود علیه اشغالگران صهیونیست بوده‌اند و پس از تحولات جنین، اهالی جولان نیز فرصت را برای مقابله با صهیونیست‌ها مساعد دیده‌اند.

از ۷۰ عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری تا آزادسازی فلسطین

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «همسایه‌های همسفره» نوشت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم، تجارت با همسایگان است. بررسی عملکرد ۲ سال اول دولت نیز گویای آن است که این مهم بعد از ۱۰ سال محقق شده است. ارتباط با کشورهای همسایه در کنار مزایای اقتصادی، آورده‌های سیاسی و امنیتی نیز برای کشورمان دارد.

«تجارت» از مولفه‌هایی است که رشد و توسعه اقتصادی کشورها را تعریف می‌کند، زیرا با واردات کالا هر کشور نیاز داخلی خود را تأمین کرده و با صادرات محصولات تولیدی در بازارهای بین‌المللی جایگاهی را برای خود به دست می‌آورد که به بهبود شرایط اقتصادی می‌انجامد.

از همان آغاز راه، سیدابراهیم رئیسی اولویت توسعه تجارت کشور را همسایگان عنوان کرد و در سخنرانی‌ها و دیدارهای خود با مقامات کشورها بر افزایش تجارت با کشورهای هم‌مرز ایران تاکید کرد و آن را جزو اولویت‌های کاری دولت جدید برشمرد.

ایران با ۱۵ کشور مرزهای زمینی و دریایی دارد که شامل پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، عراق، کویت، عربستان، قطر، بحرین، امارات عربی متحده و عمان می‌شود.

از ۷۰ عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری تا آزادسازی فلسطین

روزنامه رسالت در صفحه نخست امروز خود با تیتر «آزادسازی فلسطین، وظیفه شرعی تمام مسلمانان» نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر چهارشنبه در دیدار آقای «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه با اشاره به حرکت رو به جلو قضیه فلسطین، احساس مسئولیت نسل جوان و مؤمن فلسطینی و ورود فردی و جمعی آنان به صحنه مبارزه را موضوعی بسیار مهم خواندند و تاکید کردند: قضایای روزهای اخیر «جنین» و محاصره نظامیان صهیونیست به‌وسیله جوانان فلسطینی نمونه بارز این صحنه جدید و بشارت دهنده آینده روشنِ همراه با پیروزی کامل است. رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع فلسطین، قلب مسائل دنیای اسلام و امت اسلامی است، گفتند: هر مقدار که در قضیه فلسطین پیشرفت حاصل شود، مسائل امت اسلامی نیز پیش خواهد رفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تفاوت محسوس شرایط فلسطین نسبت به ۲ یا ۳ سال قبل، افزودند: علت اصلی توقف قضیه فلسطین در سال‌های نه چندان دور، عدم حضور جوانان در میدان بود اما اکنون جوانان به‌صورت خودجوش وارد میدان شده‌اند و مهم‌تر اینکه تکیه آنها بر اسلام است.

ایشان با تاکید مجدد بر موضوع وحدت و هماهنگی بیش از پیش میان گروه‌های مقاومت خاطر نشان کردند: در نبرد اخیر غزه شاهد بودیم که تلاش دشمن بر ایجاد اختلاف و دودستگی میان گروه‌های مقاومت و القای این فضا بود که به لطف خدا به نتیجه نرسید، بنابراین باید هرچه بیشتر بر موضوع وحدت و هماهنگی تمرکز شود و این مسیر صحیح با قدرت ادامه پیدا کند.

از ۷۰ عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری تا آزادسازی فلسطین

روزنامه فرهیختگان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «۲ سال بعد از تغییر» نوشت: رئیس جمهور سه‌شنبه‌شب و در نهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی حضور پیدا کرد و از موضوعاتی مثل انتخابات ۱۴۰۰، واردات واکسن و جبران کسری بودجه بدون چاپ پول بعد از تحویل گرفتن دولت صحبت کرد.

مسئله راه‌اندازی کارخانه‌ها و توضیحات درباره سیاست خارجی دولت سیزدهم و برقراری روابط با عربستان و عضویت در شانگهای و سفر سلطان عمان به تهران هم از دیگر مواردی بود که رئیس‌جمهور به آنها اشاره کرد.

با گذشت دوسال از فعالیت دولت سیزدهم و با وجود اقدامات مثبت و منفی که در طول این دو سال توسط دولت صورت گرفته اما نمی‌توان پیشنهادهای تیم رسانه‌ای رئیس‌جمهور را حاوی نکات جالب توجه یا خاصی دانست که به اهمیت این گفت‌وگو اضافه کند.

از ۷۰ عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری تا آزادسازی فلسطین

کد خبر 668732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.