باز طراحی، احیا و راه‌اندازی واحد B تصفیه‌خانه تکمیلی پساب سپاهان‌شهر

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان از راه‌اندازی واحد B تصفیه‌خانه تکمیلی پساب سپاهان‌شهر و صرفه‌جویی ارزی یک میلیون دلاری در این بخش خبر داد.

سیدمهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به راه‌اندازی واحد B تصفیه‌خانه تکمیلی پساب سپاهان‌شهر اظهار کرد: این واحد تصفیه که بر پایه تزریق و انحلال گاز ازن در پساب و بدون هرگونه افزودنی مضر برای خاک و محیط زیست عمل می‌کند، به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه شرکت‌های اروپایی به‌صورت کامل از کار افتاده بود که پس از باز طراحی و ساخت مجدد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بخش‌های مختلف آن به صورت کامل بومی‌سازی و در مدار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این عملیات با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان اصفهان انجام شده است، افزود: با ساخت قطعات در معرض تحریم بیش از یک میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور رقم خورده است.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: با اضافه‌شدن این واحد تصفیه تکمیلی، به‌صورت مستمر و سالیانه با رعایت کامل استانداردهای زیست‌محیطی و با تأیید شرکت‌های تحت نظارت سازمان محیط زیست استان، ۷۰ لیتر بر ثانیه برای فضای سبز کلان شهر اصفهان تأمین آب می‌کند.

وی ادامه داد: بهره‌گیری توسعه از منابع تصفیه شده موجب کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی می‌شود.

کد خبر 668726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.