تصفیه‌خانه فضای سبز شمال تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با بیان اینکه تصفیه‌خانه فضای سبز شمال تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه، منطقه هفت ۱۴۰ لیتر بر ثانیه آب خواهد داشت و مناطق دیگر نیز از آن بهره‌مند خواهند شد.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین اقدامات عمرانی در منطقه هفت شهرداری اصفهان اظهار کرد: پیاده‌روسازی خیابان‌های پرستار و هسا در سطح این منطقه در حال انجام است.

وی با اشاره به احداث ساختمان آتش‌نشانی در منطقه هفت شهرداری اصفهان افزود: این ساختمان نزدیک میدان حج در حال ساخت است و در مراحل پایانی احداث قرار دارد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از مشکلات این منطقه، کیفیت آب آن است، تصریح کرد: به این دلیل این منطقه نتوانسته آن‌گونه که شایسته شهروندان است، در حوزه توسعه فضای سبز و گل‌آرایی فعالیت داشته باشد.

وی از احداث تصفیه‌خانه فضای سبز شمال در این منطقه خبر داد و گفت: احداث این تصفیه‌خانه با ردیف حدود ۷۷ میلیارد تومان در مراحل پایانی است و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

سلطان‌آقایی تاکید کرد: با وجود تصفیه‌خانه، منطقه هفت ۱۴۰ لیتر بر ثانیه آب خواهد داشت که مناطق دیگر نیز از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به تکمیل بازارچه و نمازخانه باغ فدک گفت: از این پس مسافران و شهروندان اصفهانی می‌توانند از این باغ با شرایط بهتری استفاده کنند و برای خیابان ۱۵ خرداد نیز به‌زودی اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از حقوق شهروندان، استفاده از فضای سبز مطلوب در منطقه است که علاوه بر ایجاد طراوت، شادابی و پویایی در منطقه، زمینه تفریح و گردش مردم در محوطه‌های سبز را مهیا می‌کند.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز منطقه هفت خوب نیست و با سرانه استاندارد فاصله دارد، گفت: اگر باغ فدک که یک مجموعه بزرگ است را به سرانه فضای سبز منطقه هفت اضافه کنیم، شاید سرانه بهتر شود، اما واقعیت این است که در حال حاضر سرانه فدک بیشتر در قالب کمپ مورد استفاده قرار می‌گیرد و شهروندان کمتر از آن بهره می‌برند.

سلطان‌آقایی با اشاره به شرایط نامناسب آب اصفهان و اقلیم خشک این شهر که خشکی چاه‌ها را در پی داشته و آبیاری فضای سبز را دشوار کرده است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که در این منطقه نتوانستیم گل‌آرایی مناسبی داشته باشیم، شرایط آب منطقه است و در شمال شهر اصفهان با مشکل شوری آب روبه‌رو هستیم و شور بودن آب منجر می‌شود نتوانیم فضای سبز مطلوبی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات شهرداری اصفهان به همت معاونت خدمات شهری، ایجاد تصفیه‌خانه شمال شهر اصفهان بوده که برای اجرای آن ۷۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان ادامه داد: با احداث این تصفیه‌خانه که دو روش تصفیه سنتی و دانش‌بنیان و نانو ازن انجام شود، پیش‌بینی می‌کنیم در شیوه نانو ازن ۵۰ لیتر بر ثانیه و در روش سنتی ۱۴۰ لیتر بر ثانیه، تصفیه آب داشته باشیم که در این صورت شرایط منطقه خوب خواهد شد.

وی گفت: این پروژه آغاز و پیش‌بینی شده است در بخش دانش‌بنیان پروژه، ۵۰ لیتر بر ثانیه تصفیه آب در سال جاری محقق شود و در روش سنتی ۱۴۰ لیتر بر ثانیه تصفیه آب را تا کمتر از یک سال عملیاتی کنیم.

کد خبر 668601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.