آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های حمل‌ونقلی از تابستان امسال

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی در تابستان ۱۴۰۲ برای بهبود ترافیک و حمل‌ونقل شهری خبر داد و گفت: تعریض بخشی از بزرگراه شهید خرازی بین خیابان آتشگاه و خیابان شهید اشرفی‌اصفهانی از طریق حذف فضای سبز این قسمت با برآورد هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، حسین حق‌شناس اظهار کرد: برای بهبود شرایط حمل‌ونقل و رفع گلوگاه‌های ترافیکی سطح معابر شهری، پنج پروژه عمرانی تعریف شده است که مراحل مطالعات، طراحی، تصویب، تأمین بودجه و تمهیدات اجرایی با سازمان عمران شهرداری و هدایت ترافیکی با همکاری پلیس راهور آن انجام گرفته است.

وی با اشاره به هزینه ۱۲۰۰ میلیارد ریالی این پروژه‌ها افزود: عملیات اجرایی این پنج پروژه همزمان با آغاز فصل تابستان که به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس و تغییر ساعات ادارات، حجم ترافیک کمتری در معابر وجود دارد، آغاز می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: تعریض بخشی از بزرگراه شهید خرازی بین خیابان آتشگاه و شهید اشرفی‌اصفهانی از طریق حذف فضای سبز این قسمت و افزودن به بزرگراه با هدف رفع گلوگاه ترافیکی و تداخل بین وسایل عبوری و خروجی با برآورد هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث پل صاحب روضات برای اتصال دو خیابان صاحب روضات و بهستان از روی بزرگراه شهید خرازی و تسهیل عبور و مرور و کاهش ترافیک چهارراه جهاد در مناطق یک و ۹ شهرداری با برآورد حدود ۳۰۰ میلیارد ریال نیز در دستور کار قرار دارد.

حق‌شناس با اشاره به احداث خط پنج اتوبوس تندرو حدفاصل میدان جمهوری اسلامی و پل فلزی اظهار کرد: این خط به‌منظور تسهیل در تردد اتوبوس فعلی خط ۳۴ از مسیر پایانه عاشق آباد (اتصال به خط یک مترو)، خیابان‌های امام خمینی (ره)، میدان جمهوری (اتصال به خط دو بی‌آرتی)، کاشانی (اتصال به خط سه بی‌آرتی)، چهارراه جهاد (اتصال به خط چهار بی‌آرتی) شهید بهشتی، حکیم‌نظامی، شهدای غزه، دانشگاه اصفهان، میدان آزادی (اتصال به خط یک بی‌آرتی)، هزارجریب و پایانه صفه با برآورد ۱۶۰ میلیارد ریال و بعد از آن نوسازی روکش آسفالت خیابان‌های شهید بهشتی و آیت‌الله کاشانی در منطقه یک شهرداری با برآورد ۲۰۰ میلیارد ریال راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: اصلاح هندسی خروجی شمالی شهر اصفهان از انتهای پل شریعتی به بلوار معلم برای رفع گلوگاه ترافیکی و روان‌سازی عبور و مرور این محور در منطقه هفت شهرداری با برآورد حدود ۵۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) به سمت خیابان شریف با هدف کاهش ترافیک و مدیریت بحران، با برآورد هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال در منطقه هشت و ۱۱ شهرداری نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: از شهروندان اصفهانی تقاضا می‌شود با صبوری و رعایت نکات ایمنی رانندگی هنگام عبور و مرور در این محورها با عوامل اجرایی و پلیس راهور همکاری کنند، امیدواریم بعد از افتتاح این پروژه‌ها شاهد نتایج مفید آن در بهبود ترافیک و وضعیت حمل‌ونقل شهر باشیم.

کد خبر 668549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.