با این سیستم، حرف‌های درختان را خواهید شنید!

یکی از کمپانی‌های فناوری آمریکا، اولین سیستم هوشمند جهان را توسعه داده‌ است که زبان گویای درختان خواهد شد. با نصب این سیستم روی درختان، تمام شرایط آن‌ها به صورت داده نمایش داده می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اولین سیستم هوشمند نظارت بر شرایط درختان به شکل دستگاه‌هایی روی درختان نصب می‌شود و تمام نیازهای آن‌ها را از طریق تولید صداهای مختلف اطلاع می‌دهد. در واقع درختان مجهز به سیستم هوشمند جدید با تولید صداهای متفاوت، نیازمندی‌های مختلف خود را به اطلاع مالک خود می‌رساند، ضمن این‌که زمان ضروری دریافت آن را نیز مشخص می‌کند. این دستگاه به کمک یک نرم‌افزار فعال می‌شود که رفتار و سلامت درخت مورد نظر را ارزیابی می‌کند و گزارش‌هایی کامل از آن ارائه می‌دهد و اقدام به‌موقع مالک می‌تواند تمام مشکلات مربوط به آن درخت را برطرف کند. تمام این قابلیت‌ها از طریق سنسورها و نرم‌افزار مجهز به هوش مصنوعی امکان‌پذیر می‌شود که برای ردیابی و تجزیه و تحلیل الگوهای سلامت درختان با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند طراحی شده است.

بهره‌گیری از نرم‌افزار درختان سخنگو برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

بدیهی است که کاشت درختان نقش بسیار مهمی در مبارزه با تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا ایفا می‌کند، با این حال زنده و سرحال نگه‌داشتن آن‌ها نیز تلاش و هزینه بالایی را می‌طلبد و در بسیاری از موارد، بی‌تخصص بودن مردم می‌تواند مرگ یا دست کم بیماری درختان را به دنبال داشته باشد. نبود درختان از سوی دیگر می‌تواند به مشکلات بسیاری در شهرها منجر شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به انتشار گازهای آلاینده و پیامدهای خطرناک ناشی از آن اشاره کرد. بنابراین کاشت درختان به‌تنهایی نمی‌تواند مزایای آن‌ها را برای شهرها و شهروندان به ارمغان بیاورد، بلکه نگهداری و پرورش آن‌ها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

با این سیستم، حرف‌های درختان را خواهید شنید!

در این راستا، گروهی از مهندسان رباتیک و متخصصان نرم‌افزار در ایالات متحده آمریکا با همکاری یکدیگر تلاش کردند دستگاهی را توسعه دهند که با نصب آن روی درختان و ارسال پیام‌های مختلف، شهرداری‌ها را از بیماری‌ها و نیازهای مختلف هر درخت آگاه می‌کند.

این سیستم هوشمند که مجهز به هوش مصنوعی است، داده‌های زمان واقعی را در مورد مشکلات رشد، آبیاری، استرس، دما، نور، جذب کربن، رطوبت، پژمردگی و سلامت کلی به شکل هشدارهای مختلف تولید می‌کند و از این طریق، مالک می‌تواند اقدام مناسب را برای بهبود شرایط اعمال کند. هر دستگاه از یک صفحه تخت خورشیدی برخوردار است که علاوه بر جذب نور خورشید برای عملکرد خود، قابلیت نصب راحت آن را به درخت مورد نظر فراهم می‌آورد. جالب است بدانید که خریداران این دستگاه (به ارزش ۲۴ دلار) قادر خواهند بود تنها پس از ۲۰ دقیقه از زمان نصب روی درخت، به تمام اطلاعات آن در مورد درخت خود دسترسی پیدا کنند و به اعمال اقدامات مناسب برای رفع مشکلات احتمالی بپردازند.

کد خبر 668546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.