ضرورت مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از این آسیب اجتماعی، نهادها و دستگاه‌های بسیاری مسئول هستند که یکی از آنها سازمان بهزیستی بوده، مسئولیت بهزیستی نیز در این حوزه بسیار حائز اهمیت است و این سازمان خدمات متعددی را در این راستا ارائه می‌دهد.

مسعود فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: طبق فرمایش‌های مقام معظم رهبری نگرانی همچنان باقی است و اگر دست‌اندرکاران، بلای بزرگ و تهدید عظیمی را که از این سو متوجه کشور است، به درستی برآورد نکنند، مشکلات روی هم متراکم خواهد شد، لذا هرکدام از دستگاه‌ها باید سهم دستگاه خود را در اجرایی کردن این سیاست‌ها با سرعت، قاطعیت و بدون فوت وقت به مرحله‌ی عمل برسانند.

وی ادامه داد: در امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از این آسیب اجتماعی، نهادها و دستگاه‌های بسیاری مسئول هستند که یکی از آنها سازمان بهزیستی بوده، مسئولیت بهزیستی نیز در این حوزه بسیار حائز اهمیت است و این سازمان خدمات متعددی را در این راستا ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر و اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد نه تنها یک وظیفه کاری و شغلی تعیین شده برای بهزیستی و دیگر سازمان‌ها، بلکه وظیفه شرعی و مسئولیت اجتماعی تمام افراد جامعه است. اعتیاد و سوءمصرف مواد مخدر یکی از بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی است، این مشکل جهانی و ملی باید مورد توجه قرار گیرد و اهمیت بازنگری سیاست‌های اتخاذ شده درباره آن دوچندان شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت بزرگی برگردن ما نهاده شده و باید تمام مسئولان و همین‌طور مردم با عزمی جهادی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در جامعه تلاش کنند.

فیروزی با بیان پیشنهاداتی در زمینه مشارکت شهروندی در راستای رشد و توسعه برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در محلات، اضافه کرد: افراد دغدغه‌مند که تمایل به همکاری و فعالیت در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد را دارند، می‌توانند نهادها و مجموعه‌هایی که در مناطق آلوده و آسیب‌خیز به‌صورت رایگان یا ارزان‌قیمت از طریق مهارت‌آموزی، اطلاع‌رسانی و افزایش توانایی‌های فردی و… فعالیت می‌کنند را حمایت کنند.

وی گفت: مردم می‌توانند مشکلات محلی را شناسایی کنند و در گردهمایی‌های عمومی در مورد مهم‌ترین مسائل محله با هم گفت‌وگو کرده و نیازها تعیین و در مقابل، داشته‌ها و امکانات محلی در راه رسیدن به رفع مشکل شناخته شود، افراد در سطح محلات باید اطلاعات و تجارب سازنده خود را با یکدیگر به اشتراک گذارند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: شناسایی افراد تأثیرگذار در هر محله، ارتباط با نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط در راستای رفع مشکلات اجتماعی و اعتیاد، برگزاری پویش‌های مردمی و… سهم بسزایی در پیشگیری و حتی درمان این آسیب اجتماعی خواهد داشت.

کد خبر 668542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.