ایران - ایتالیا / تقابل سروقامتان کشورمان با قهرمان جهان

تیم ملی والیبال ایران با هدایت بهروز عطایی در دیدار دوم از هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال، مقابل تیم ایتالیا به میدان می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز دوم از هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال امروز _چهارشنبه سی‌ویکم خردادماه_ پیگیری می‌شود. هفته اول لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ از شانزدهم تا بیست‌ویکم خردادماه به میزبانی دو شهر اوتاوای کانادا و ناگویای ژاپن پیگیری شد و ۱۶ تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی مقابل هم قرار گرفتند. تیم ملی والیبال کشورمان در هفته نخست لیگ ملت‌ها به ترتیب مقابل تیم‌های ژاپن، لهستان، چین و اسلوونی قرار گرفت و توانست تنها در یک دیدار به پیروزی برسد. مردان والیبال ایران هفته دوم رقابت‌ها را مقابل تیم آلمان با هدایت میشائیل وینیارسکی در شهر روتردام با بردی دلچسب‌آغاز کرد.

ایتالیا در بازی اول خود در هفته نخست با نتیجه سه بر صفر مقابل آرژانتین شکست خورد. این تیم در بازی دوم، به عنوان قهرمان جهان باز هم مقابل آمریکا با نتیجه مشابه سه بر صفر بازی را واگذار کرد. ایتالیا که با ترکیب جوان خود در مسابقات ظاهر شده بود، در بازی سوم کوبا را با نتیجه سه بر یک شکست داد تا به اولین پیروزی خود برسد. همچنین ایتالیایی‌ها در بازی چهارم آلمان را شکست دادند.

ایران_ ایتالیا/ تقابل سروقامتان کشورمان و قهرمان جهان

تیم ملی والیبال ایران در حال حاضر با ۲ پیروزی و ۸ امتیاز در رتبه هشتم جدول است و ایتالیا با ۲ پیروزی و ۶ امتیاز در جایگاه دهم جام ملت‌ها قرار قرار دارد اما در رده‌بندی فدراسیون جهانی تیم ایتالیا با ۳۴۴.۵۶ امتیاز در جایگاه چهارم و تیم ملی والیبال ایران با ۲۵۶.۵۵ امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارد. یکی از نکاتی که باعث کسب رتبه نه‌چندان جالب ایتالیا در جام ملت‌ها شد، حضور تیم دوم این کشور در هفته اول مسابقات است که با شروع هفته دوم این تیم پوست‌اندازی کرد و با تیم اصلی پا به میدان گذاشت. همه بازیکنانی که در مسابقات قهرمانی جهان برای ایتالیا به میدان رفتند در این هفته از بازی‌ها حاضر هستند.

در طول تاریخ برگزاری مسابقات مختلف، تیم‌های والیبال دو کشور ایران و ایتالیا، ۲۵ مرتبه مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که سهم ایران ۸ پیروزی و سهم ایتالیا ۱۷ پیروزی بوده است.

از نخستین دوره لیگ ملت‌ها، تاکنون ایتالیا و ایران در این رقابت‌ها چهار بار به مصاف یکدیگر رفتند که سهم ایران دو برد و ایتالیا دو پیروزی بوده است.

دو تیم ایران و ایتالیا برای اولین بار در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان در سال ۱۹۷۰ مقابل هم قرار گرفتند که تیم اروپایی با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید. این دو تیم آخرین بار در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ مقابل هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری سه بر یک به سود ایتالیا تمام شد.

از بین ۱۴ بازیکن تیم ایران سیدمحمد موسوی، محمدرضا حضرت‌پور، امین اسماعیل‌نژاد، مرتضی شریفی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، جواد کریمی و میثم صالحی بازیکنانی هستند که تجربه بازی برابر تیم ملی ایتالیا را در کارنامه خود دارند.

تیم ایتالیا شامل سیمون جیانلی (پروجا)، ریکاردو اسبرتولی (ترانتینو)، الساندرو میکلتو (ترانتینو)، دانیل لاویا (ترانتینو)، توماسو رینالدی (مودنا)، جولیو ماگالینی (ورونا)، یوری رومانو (پیاچنزا)، فابریزیو جیرونی (پیاچنزا) سیمون آنزانی (لوب)، جانلوکا گالاسی (مونزا)، روبرتو روسو (پروجا)، ادواردو کانسکی (پیاچنزا)، لئوناردو اسکنفارلا (پیاچنزا) و فیلیپو فدریچی (مودنا) می‌شود.

سیمون جیانلی، باارزش‌ترین بازیکن در مسابقات قهرمانی جهان، یکی از ستاره‌های بسیار مهم فهرست هفته دوم ایتالیا است. جیانلی که به عنوان یکی از بهترین پاسورهای جهان شناخته می‌شود. تیم ملی کشورمان برای پیروزی در برابر قهرمان جهان به شدت به اجرای سرویس‌های خوب و برهم زدن گیم‌پلی دقیق ایتالیا نیاز دارد.

ایران_ ایتالیا/ تقابل سروقامتان کشورمان و قهرمان جهان

تاریخچه تقابل تیم ملی والیبال ایران و ایتالیا:

۱۹۷۰ (قهرمانی جهان): ایران (صفر) – ایتالیا (۳)

۲۰۰۶ (قهرمانی جهان): ایران (یک) – ایتالیا (۳)

۲۰۰۸ (انتخابی المپیک): ایران (صفر) – ایتالیا (۳)

۲۰۱۰ (قهرمانی جهان): ایران (۲) – ایتالیا (۳)

۲۰۱۱ (جام جهانی): ایران (یک) – ایتالیا (۳)

۲۰۱۳ (لیگ جهانی): ایران (۳) – ایتالیا (یک)

۲۰۱۳ (لیگ جهانی): ایران (۲) – ایتالیا (۳)

۲۰۱۳ (جام قهرمانان): ایران (۳) – ایتالیا (۲)

۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (صفر) – ایتالیا (۳)

۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (صفر) – ایتالیا (۳)

۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (۳) – ایتالیا (یک)

۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (۳) – ایتالیا (صفر)

۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (صفر) – ایتالیا (۳)

۲۰۱۴ (قهرمانی جهان): ایران (۳) – ایتالیا (یک)

۲۰۱۵ (جام جهانی): ایران (صفر) – ایتالیا (۳)

۲۰۱۶ (لیگ جهانی): ایران (صفر) – ایتالیا (۳)

۲۰۱۶ (المپیک): ایران (صفر) – ایتالیا (۳)

۲۰۱۷ (لیگ جهانی): ایران (صفر) – ایتالیا (۳)

۲۰۱۷ (جام قهرمانان): ایران (۳) – ایتالیا (۲)

۲۰۱۸ (لیگ ملت‌ها): ایران (صفر) – ایتالیا (۳)

۲۰۱۹ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – ایتالیا (یک)

۲۰۱۹ (جام جهانی): ایران (۲) – ایتالیا (۳)

۲۰۲۱ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – ایتالیا (یک)

۲۰۲۱ (المپیک): ایران (یک) – ایتالیا (۳)

۲۰۲۲ (لیگ ملت‌ها): ایران (یک) – ایتالیا (۳)

کد خبر 668499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.