علت آتش‌سوزی دامداری در زیار + فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به حریق روز گذشته در گاوداری در روستای اندلان زیار گفت: در حال حاضر محوطه ایمن‌سازی شده است تا آتش به دامداری سرایت نکند، اما هنوز آتش‌سوزی ادامه دارد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بعدازظهر روز گذشته _سه‌شنبه سی‌ام خردادماه_ کفی یک تریلر که از استان‌های دیگر علوفه برای دامداری در روستای اندلان در منطقه زیار اصفهان می‌برده، به دلایل نامعلوم دچار حریق شده و این حریق به دپوهای علوفه در آن گاوداری اصابت کرده است.

وی با بیان اینکه علت فنی این آتش‌سوزی توسط نیروی انتظامی در دست بررسی است، افزود: این گاوداری در روستای اندلان در نزدیکی شهر زیار بوده که دارای هشت هزار رأس دام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: این دامداری دپوهای علوفه داشته است که آن‌ها را بیرون از دامداری نگهداری می‌کرده است، از این‌رو آتش‌سوزی به دپوهای دامداری نیز سرایت می‌کند و این دپوها دچار آتش‌سوزی می‌شود.

وی با بیان اینکه چهار هزار تن علوفه این دامداری دچار حریق شده است، ادامه داد: بلافاصله عوامل امداد و نجات، دهیاری و آتش‌نشانی از اصفهان و زیار به محل حادثه اعزام و آتش را کنترل می‌کنتد، اما ماهیت علوفه به‌گونه‌ای است که آتش از زیر آن گسترش پیدا می‌کند، به همین دلیل هنوز آتش به صورت کامل خاموش نشده است.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که برای مهار این آتش‌سوزی انجام شده، این است که دور علوفه‌ها و محوطه ایمن‌سازی شده است تا آتش به دامداری سرایت نکند، همچنین آتش‌سوزی هنوز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برای اطفای حریق این گاوداری خودروهای آب‌رسان، لودر و بولدوزر به محل حادثه اعزام شدند، گفت: با کنترل آتش‌سوزی خسارت جانی به هیچ‌یک از افراد حاضر در این مکان وارد نشده است، برآورد اولیه نشان می‌دهد؛ این گاوداری بیش از ۲۰ میلیارد تومان خسارت دیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: همواره تاکید ما به ایمن بودن دارایی‌های منقول، غیرمنقول، ساختمان‌ها، زمین‌های کشاورزی، دام و طیور است تا اموال افراد در حوادث دچار خسارت نشود.

علت آتش‌سوزی دامداری در زیار چه بود؟

علت آتش‌سوزی دامداری در زیار چه بود؟

کد خبر 668497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.