عراق ۱ (۵) _ ایران ۱ (۴) / لایق قهرمانی بودیم اما بدشانسی اجازه نداد

تیم ملی امید عراق با برتری پنج بر چهار مقابل ایران در ضربات پنالتی به قهرمانی مسابقات زیر ۲۳سال غرب آسیا رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیدار پایانی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال غرب آسیا امشب _سه‌شنبه سی‌ام خردادماه_ از ساعت ۲۰:۳۰ به‌وقت تهران در ورزشگاه المدینه شهر بغداد میان تیم‌های ملی امید ایران و عراق برگزار شد تا از میان آن‌ها قهرمان قاره‌کهن در رده‌سنی امیدها مشخص شود.

محمدرضا خالدآبادی، سامان تورانیان، حسین گودرزی، سامان فلاح، محمدامین حزباوی، احمد شریعت‌زاده، یاسین سلمانی، آریا برزگر، امیر جعفری، محمد قربانی و محمدحسین اسلامی با صلاحدید رضا عنایتی در ترکیب اولیه تیم ملی فوتبال امید کشورمان قرار گرفتند.

دقیقه ۳۲ بازی تیم ملی فوتبال امید کشورمان صاحب یک ضربه کرنر شد و توپ ارسالی به درون محوطه‌جریمه عراق پس از سرگردانی مقابل پای حسین گودرزی قرار گرفت تا امید ایران بتواند گل نخست بازی را در برابر حریف میزبان خود به‌ثمر برساند.

تیم ملی امید عراق که نمی‌خواست در خانه و مقابل هواداران خود با شکست به رختکن برود در وقت‌های اضافه فشار زیادی روی دروازه ایران گذاشت و باوجود واکنش تماشایی محمدرضا خالدآبادی روی شوت یکی از بازیکنان عراق، ریباند آن به گل تبدیل شود تا نتیجه یک بر یک مساوی شود.

نیمه‌اول تقابل امیدهای ایران و عراق در شرایطی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت که بسیار پربرخورد دنبال می‌شد، امیر جعفری دقیقه ۴۳ به‌دلیل جلوگیری از ضدحمله عراق کارت‌زرد گرفت و در طول پنج دقیقه وقت‌اضافه ایران برتری‌اش را از دست داد تا نیمه‌دوم تعیین‌کننده حساس‌تر شود.

با این وجود برخلاف عملکرد فوق‌العاده دو تیم در نیمه‌اول، نیمه‌دوم بسیار بد و کم‌موقعیت دنبال شد تا بدون ردوبل‌شدن گل میان دو تیم و گذشت توپی از خط دروازه‌ها، ۹۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان برسد و باتوجه به قانون رقابت‌ها، بدون اینکه بازی دو وقت‌اضافه پانزده دقیقه‌ای داشته باشد، به ضربات پنالتی برود و پنالتی‌ها تیم قهرمان امیدهای غرب آسیا را مشخص کند.

یاسین سلمانی نخستین پنالتی را برای ایران به بهترین و زیباترین شکل‌ممکن به گل تبدیل کرد؛ سپس کرار حسین پشت توپ قرار گرفت و اولین پنالتی عراق را مانند یاسین وارد دروازه کرد. سامان فلاح زننده دومین پنالتی ایران بود و گلر عراق را هم فریب داد اما توپ وی به تیرک اصابت کرد و در بدترین زمان از دست رفت. تحسین زاید از این فرصت بهره برد و عراق در پنالتی‌ها از ایران پیش افتاد.

سعید ایران‌خواه در سومین تلاش ایران گل دوم را برای تیم رضا عنایتی زد تا اختلاف یک‌گل حفظ شود. حسین خدیر گل سوم عراق را نیز به‌ثمر رساند و سپس نوبت به محمد قربانی رسید تا ایران را کماکان امیدوار نگه‌دارد اما پس از گلی که جبیر منتظر برای عراق زد و البته مهدی هاشم‌نژاد آن را پاسخ داد، احمد میکنزی پنالتی پنجم میزبان را به تور دوخت تا عراق با خوش‌شانسی تمام در خانه قهرمان زیر ۲۳ سال غرب آسیا شود.

کد خبر 668450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.