«شبکه آزمایشگاهی» پیوند میان پژوهش‌ها تا نیاز بازار را ایجاد می‌کند

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به ضرورت ایجاد پیوند میان پژوهش‌ها تا نیاز بازار گفت: وجود شبکه آزمایشگاهی می‌تواند این مهم را تسهیل کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری مرضیه ابراهیمی با اشاره به فعالیت‌های مجموعه دانش‌بنیان تحت مدیریتش در حوزه سلول‌درمانی، درمان سرطان و توسعه تحقیقات این حوزه اظهار کرد: این شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به محققان حوزه تحقیقات سرطان، خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌کند.

وی با بیان این‌که با هدف گسترش خدمات سلولی به بیماران و محققان سرطان شروع به فعالیت کرده است، افزود: در حال حاضر این شرکت در حوزه ارائه خدمات و آزمایشات تخصصی مربوط به سلول‌های بنیادی سرطان همچنین بررسی اثر داروهای مختلف بر مدل‌های مختلف انواع سرطان مشغول به فعالیت است.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت دانش‌بنیان با توجه به فعالیت‌های مختلف در حوزه ایمنی شناسی تومورها به ارائه خدمات تخصصی در حوزه سلول‌های بنیادی خون‌ساز و انواع سلول‌های ایمنی به محققان علاقه‌مند می‌پردازد. این شرکت با داشتن دستگاه فلوسایتومتری دو لیزرِ و داشتن افراد متخصص این حوزه قادر به ارائه خدمات تخصصی آنالیز چندرنگ سلولی است.

ارائه خدمات گسترده در حوزه سلول‌درمانی

وی با اشاره به خدمات آزمایشگاهی و روش آزمون‌های قابل ارائه در این شرکت خاطرنشان کرد: خدماتی از قبیل جداسازی سلول‌های ایمنی (NK, DC, T) با استفاده از روش MACS و FACS و با استفاده از آنتی‌بادی‌های تخصصی، کشت سلول‌های سه بعدی انواع تومورها، غنی سازی سلول‌های بنیادی سرطان به روش‌های مختلف با استفاده از آنتی‌بادی‌های تخصصی و یا روش‌های کشت اختصاصی، انجام آزمون‌های تخصصی برای بررسی عملکرد سلول‌های بنیادی سرطان بخشی از خدمات قابل ارائه توسط این مجموعه تحقیقاتی و آزمایشگاهی است.

ابراهیمی به دو نمونه از پروژه‌های پژوهشی و فناورانه این شرکت اشاره کرد و گفت: کشت و فعال‌سازی کارآمد سلول‌های کشنده طبیعی به منظور هدف‌گیری سلول‌های بنیادی سرطان و ایجاد مدل‌های پیش‌بالینی مناسب برای ایمنوتراپی سرطان از فعالیت‌های صورت گرفته توسط پژوهشگران این شرکت دانش‌بنیان به‌شمار می‌رود.

این فعال فناور با اشاره به ضرورت ایجاد پیوند میان پژوهش‌ها تا نیاز بازار تصریح کرد: به‌طور معمول مراحل رسیدن از ایده تا محصول طولانی است. همچنین باید توجه داشت با وجود اینکه محققان برای تأیید محصول خود آزمون‌هایی را انجام می‌دهند، حتماً باید نتایج آن‌ها توسط مراکز یا شرکت‌های تخصصی دیگر نیز تأیید شود؛ وجود شبکه آزمایشگاهی می‌تواند این مهم را تسهیل کند.

کد خبر 668375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.