آمستردام پرترددترین خیابان شهر را پیاده‌راه کرد

مدیران آمستردام، پایتخت هلند، به‌طور آزمایشی پرترددترین خیابان شهر را به روی خودروها بسته‌اند تا اثرات آن بر میزان ترافیک و استقبال شهروندان از پیاده‌راه‌سازی را ارزیابی کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خیابان Weesperstraat که پرترددترین معبر آمستردام به‌شمار می‌رود، در یک طرح آزمایشی به مدت شش هفته به روی خودروها بسته شده و قرار است در این مدت، مدیران به ارزیابی اثرات آن بر حجم ترافیک، ایمنی، کیفیت هوا و صدای تولید شده در محیط بپردازند، ضمن این‌که حس شهروندان را نسبت به شرایط جدید مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در این رویکرد خیابان نام‌برده به همراه سه خیابان فرعی در اطراف آن از دوازدهم ژوئن از ساعت شش صبح تا ۱۱ شب به روی خودروها بسته شده و قرار است تا بیست‌وسوم جولای ادامه داشته باشد به این امید که ترافیک کاهش قابل توجهی را تجربه کند و از این طریق، کیفیت زندگی شهروندان را نیز بهبود بخشد.

مدیران آمستردام ادعا کرده‌اند که دریافت درخواست‌های بی‌شمار از سوی شهروندان مبنی بر اعمال اقداماتی برای کاهش ترافیک، آن‌ها را به اتخاذ تصمیم جدید سوق داده است، با این حال پیش‌بینی کرده‌اند که این رویکرد موافقت و مخالفت افراد بی‌شماری را به دنبال داشته باشد.

پیامدهای بستن خیابان‌های آمستردام به روی خودروها

اگرچه پس از گذشت بیش از یک هفته از بستن خیابان اصلی پایتخت هلند به روی خودروها، تاکنون نتیجه خاصی مشاهده نشده است، با این حال مدیران پیش‌بینی کرده‌اند که این اقدام کاهش مسیر سفر را برای ۴۰ درصد از رانندگان از طریق هدایت آن‌ها در مسیرهای جایگزین به دنبال داشته باشد و این در حالی است که احتمالاً ۴۰ درصد از آن‌ها نیز افزایش حدود پنج دقیقه‌ای را در مسافت سفر خود تجربه کنند.

آمستردام پرترددترین خیابان شهر را پیاده‌راه کرد

گلدان‌های بزرگ بتنی و پوشش‌های سبز برای بستن خیابان‌ها به روی خودروها مورد استفاده قرار گرفته است و جالب این‌که اسکنرهایی روی آن‌ها نصب شده است که با دریافت پیام از سوی سنسورهای نصب شده روی خودروهای اضطراری شهری به‌طور خودکار باز می‌شود و اجازه تردد به آن‌ها را می‌دهد.

واکنش شهروندان آمستردام به بستن خیابان‌ها به روی خودروها

اگرچه در حال حاضر قضاوت در مورد واکنش مردم نسبت به اقدام جدید مدیران کمی مشکل است، با این حال به نظر می‌رسد که تعداد افراد موافق و مخالف طرح بستن خیابان‌ها به روی خودروها نسبتاً برابر است. در واقع، دارندگان خودروها و موتورسیکلت‌ها با این ایده مخالف هستند، حال آن‌که بسیاری از ساکنان منطقه نسبت به اجرای این رویکرد ابراز رضایت کرده‌اند.

مدیران آمستردام پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که تا سال ۲۰۴۸ بیش از ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت پایتخت هلند افزوده شود و آن‌چه در این میان مسلم است این‌که باید اصلاحات بسیاری در سیاست‌های عبور و مرور شهری انجام شود تا بیشترین سازگاری با افزایش رانندگان، دوچرخه‌سواران و عابران پیاده در شرایط جدید به وجود بیاید.

آمستردام پرترددترین خیابان شهر را پیاده‌راه کرد

کد خبر 668338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.