جشن موسیقی زیر آب فلوریدا برای حفظ حیات آبی

مردم فلوریدا در ایالات متحده آمریکا هر سال در اولین شنبه بعد از چهارم جولای با هدف افزایش آگاهی عموم در مورد اهمیت حفظ مرجان‌های آبی به برگزاری یک جشن موسیقی در زیر آب‌های مرکز تفریحی Looe Key Reef می‌پردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز تفریحی Looe Key Reef سومین صخره مرجانی بزرگ دنیا به‌حساب می‌آید که همه ساله در ماه ژولای میزبان جشنواره‌ای عجیب اما بسیار جذاب است. کنسرت زیر آب فلوریدا در قالب آهنگ‌های از پیش ضبط شده رادیویی پخش می‌شود و حین اجرا افراد شناگر با پوشیدن لباس‌های غواصی زیبایی زیر آب گرد هم می‌آیند و به کاوش در مورد زندگی دریایی می‌پردازند. در واقع این جشن با دو هدف اصلی یعنی ایجاد شادی در میان مردم و افزایش آگاهی آن‌ها از اهمیت حفظ مرجان‌ها برای محیط زیست برگزار می‌شود و جالب این‌که جذب تعداد بی‌شماری از گردشگران را از سراسر جهان به دنبال دارد.

آهنگ‌های جشن موسیقی زیر آب با مضمون دریا، مرجان و سایر موارد مشابه انتخاب می‌شود که همین امر، پیوند افراد شرکت‌کننده را با محیط آبی عمیق‌تر می‌کند. این آهنگ‌ها به وسیله بلندگوهای ضد آبی که در زیر قایق‌های شناور بر فراز مرجان‌ها نصب می‌شود، به گوش می‌رسد و جالب این‌که آب سرعت پخش آن را سه تا چهار برابر سرعت پخش معمولی (در هوا) می‌کند و همین امر، هیجان گوش دادن به موسیقی را در این جشنواره افزایش می‌دهد. در واقع امواج آب صدای موسیقی را بسیار رویایی می‌کند و چنین به نظر می‌رسد که از تمام جهت‌ها شنیده می‌شود.

افرادی که در جشن موسیقی زیر آب فلوریدا شرکت می‌کنند به روش‌های مختلف می‌کوشند هیجان جشنواره را افزایش دهند؛ برخی از آن‌های لباس‌هایی به شکل فرشته‌های دریایی می‌پوشند، حال آن‌که بسیاری نیز نقش نوازنده‌هایی را اجرا می‌کنند چنان‌که گویی آن‌ها موسیقی در حال پخش از رادیو را می‌نوازند. جالب است بدانید که اغلب آلات موسیقی که این افراد برای اجرای نمایش خود انتخاب می‌کنند به شکل عناصر دریایی نظیر ماهی، مرجان و صدف است و حتی برخی از آن‌ها لباس‌های طراحی شده به شکل ماهی‌ها و نهنگ‌ها را به تن می‌کنند.

جشن موسیقی زیر آب فلوریدا برای حفظ حیات آبی

کد خبر 668244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.