مزیت‌های نصب پلاک‌های آبی هوشمند در اصفهان چیست؟

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان مزایای نصب پلاک‌های آبی هوشمند در این کلان‌شهر را تشریح کرد.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نصب پلاک‌های آبی هوشمند در اصفهان اظهار کرد: یکی از خدماتی که شهرداری این کلان‌شهر با همکاری شرکت پست استان برای شهروندان در نظر گرفته است، نصب پلاک‌های آبی هوشمند است.

وی با بیان اینکه در گذشته پلاک‌ها دارای رنگ‌ها، اندازه‌ها و ابعاد مختلفی بوده است، افزود: در حال حاضر با طراحی پلاک‌های جدید، استانداردسازی لازم انجام شده و از نظر زیباشناسی طراحی‌های لازم صورت گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: در الگوی جدید، پلاک منازل با استفاده از نقشه‌های مکان‌مند در اختیار شهرداری و اطلاعات و داده‌های شرکت پست همسان‌سازی و سپس راستی‌آزمایی شده و پلاک‌های آبی رنگ دارای بارکد هوشمند پستی تهیه و طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه از طریق این بارکدهای روی پلاک‌های آبی رنگ هوشمند، اطلاعات عمومی ملک قابل بازخوانی است، گفت: این امر می‌تواند به ارائه خدماتی که متناظر به اطلاعات و مشخصات مکان‌مند ملک است کمک شایانی کند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در بخشی از مناطق شهری این طرح اجرا شده است و درصدد هستیم مابقی طرح را در سایر مناطق کلان‌شهر اصفهان نیز اجرا کنیم.

مزیت‌های نصب پلاک‌های آبی هوشمند در اصفهان چیست؟

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان ادامه داد: این خدمت برای راهنمایی مسیر، مکان‌یابی و ارائه خدمت با کیفیت تر نهاد و ارگان‌های خدمت‌رسان به شهروندان کمک می‌کند.

وی با اشاره به مزیت‌های پلاک‌های آبی رنگ هوشمند گفت: چنانچه هرگونه تغییر کاربری در ملک اتفاق افتد، اطلاعات توصیفی پلاک به‌صورت خودکار بر اساس اطلاعات موجود در دیتابیس شهرداری به‌روزرسانی می‌شود و نیازی به تعویض و تغییر پلاک نیست.

ابراهیمی اضافه کرد: در حالت کلی، اصل موضوع مزیت پلاک‌های هوشمند، اطلاعات عمومی ملک است که در پایگاه‌های اطلاعاتی شهرداری اصفهان به‌نوعی در بطن پلاک‌ها نهفته و توسط گوشی‌های هوشمند قابل بازخوانی است و حتی شهروند می‌تواند اطلاعاتی مانند کد نوسازی، نقشه‌های هوایی، عوارض نوسازی، میزان عقب‌نشینی و سرویس‌های سایر ارگان‌های خدمت‌رسان مانند آب، برق، گاز و اورژانس را مشاهده کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به ایجاد هرگونه تغییر گفت: این تغییرات به‌صورت نرم‌افزاری در پلاک‌های پستی هوشمند اعمال می‌شود و در صورتی که شاهد تغییراتی ازجمله احداث خیابان جدید یا تغییر نام باشیم، به‌صورت نرم‌افزاری در پلاک‌های پستی اعمال خواهد شد.

وی تاکید کرد: امکان بارگذاری سایر خدمات شهروندی روی پلاک‌های پستی وجود دارد و با رصد پلاک‌ها به‌صورت گام به گام خدمات شهروندی را نیز به سایر ارگان‌های خدمت‌رسان از جمله شرکت آب، برق و مخابرات ارائه می‌دهیم.

ابراهیمی با بیان اینکه در مواردی شاهد هستیم که این ارگان‌ها با ماژیک یا ذغال روی دیوار منازل یا تیرهای چراغ برق به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌کنند، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی به این شکل علاوه‌بر ایجاد نارضایتی در نما و منظر شهری، مدیریت اطلاعات ارگان‌ها را با مشکل مواجه می‌کند، در صورتی که با هوشمند کردن پلاک‌ها، اطلاعات منزل مسکونی یا تجاری به‌راحتی در اختیار تمام ارگان‌های ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

کد خبر 668115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.