زمینه‌های بازگشت معتادان متجاهر به جامعه فراهم شود

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: زمینه‌های داشتن شغل و مهارت معتادان متجاهر پس از بازگشت این افراد به جامعه باید توسط مرکز بازپروری فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود مسگریان امروز _دوشنبه بیست‌ونهم خردادماه_ در بازدید از مرکز بازپروری معتادان متجاهر ماده ۱۶ به همراه تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر همدان، اظهار کرد: این بازدید به‌منظور قدردانی از زحمات و تلاش‌های مسئولان این مرکز ترتیب داده شد، البته زمینه‌های داشتن شغل و مهارت معتادان متجاهر پس از بازگشت این افراد به جامعه باید توسط مرکز بازپروری فراهم شود.

وی با بیان اینکه بیماران در این مرکز با هدف نجات از یک بیماری بسیار سخت و فرساینده و بازگشت به جامعه در این مرکز حضور دارند، افزود: خواسته گرفتاران به دام اعتیاد برای بازگشت به زندگی واقعی بسیار مهم است و به طور قطع تا خود فرد بیمار نخواهد این بازگشت به خانواده و جامعه امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: هیچ کجا برای افراد مهم‌تر و با ارزش‌تر از خانواده نیست و تمام افراد نسبت به خانواده خود مسئولیت دارند که این مسئولیت در این بیماران کمرنگ شده و آنها را از خانواده جدا کرده است.

وی با بیان اینکه مبتلا به یک بیماری شده‌اید که خانواده را متلاشی می‌کند، ادامه داد: امیدواریم افراد با رهایی از بند بیماری اعتیاد، تبدیل به یک جوان برومند فعال اثرگذار در جامعه شده و با بازگشت به جامعه، دیگر به این دام گرفتار نشوند.

کار مشاوره‌ای برای رهایی از دام اعتیاد لازم است

اکبر کاوسی‌امید، رئیس کمیته برنامه‌ریزی، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان نیز در این بازدید با بیان اینکه افراد گرفتار به اعتیاد خود باید همت کرده و پس از بهبود و رهایی از این دام، بازگشت مجدد نداشته باشند، گفت: باید با یک کار مشاوره‌ای و کارشناسی عوامل بازگشت به اعتیاد شناسایی شده و به منظور بازگشت نداشتن مجدد افراد به سوی اعتیاد، برنامه‌ها و اقدامات مؤثر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه افراد گرفتار در این دام بسیار مستعد هستند، تصریح کرد: لازم است با انجام اقدامات مشاوره‌ای استعدادیابی از این افراد انجام شده و طی مدت حضور در مرکز این استعدادها شکوفا شود.

کد خبر 668112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.