قرار سه‌شنبه‌های شهردار اصفهان با مردم به منطقه ۱۴ رسید

دیدار بی‌واسطه شهردار اصفهان با شهروندان در قالب ویژه‌برنامه «مردم سلام» هر دو هفته یک‌بار در یکی از مناطق شهری انجام می‌شود، تاکنون دو دیدار مردمی در مناطق یک و ۱۵ برگزار شده و قرار است امروز (سه‌شنبه) شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۱۴ دیدار کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مردمی‌بودن و مردمی‌ماندن از آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) است که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی بوده است و پس از آن نیز مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

حضرت امام خمینی (ره) در اندرزهای خود به مسئولان، آن‌ها را به مردمی‌بودن توصیه می‌کردند و همواره از طمع کاخ‌نشینی، تشریفات، زندگی تجملاتی و فاصله گرفتن از مردم عادی برحذر می‌داشتند و معتقد بودند که دولتمردان نظام اسلامی باید با سرمشق گرفتن از رهبران صدر اسلام، در بطن توده عادی و همراه با آنها زیست کنند و به هیچ‌وجه خود را برتر و بالاتر از مردم ندانند.

حضور مسئولان در میان مردم و گفت‌وگوی مستقیم با آن‌ها یکی از روش‌های مرسوم کشورهای متکی به مردم‌سالاری است؛ در همین راستا دوره ششم مدیریت شهری در اصفهان، کار خود را با یکی از حیاتی‌ترین شعارها «اصفهان من، شهر زندگی» آغاز کرد، چراکه زندگی در بطن و متن این شعار قرار داشت، همه آگاه هستند حیات یک شهر که اداره آن مهم‌ترین وظیفه شهردار بوده، منوط به سرزندگی و پویایی شهروندان آن است.

مردم را می‌شنویم

در این میان باید راهی برای بیان دغدغه‌ها و درخواست‌های شهروندان بدون واسطه با مسئولان شهری فراهم می‌شد؛ بر این اساس برپایی جلسات گفت‌وگوی صمیمی و بی‌واسطه مردم با شهردار تحت عنوان «مردم سلام» برنامه‌ریزی شد.

محوریت برگزاری این جلسات گفت‌وگو در خانه‌های خدا یعنی مساجد هر منطقه انتخاب شد، در این راستا قرار شهردار اصفهان با شهروندان هر دو هفته یک‌بار در یکی از مناطق شهری به میزبانی یک مسجد در یکی از محلات آن منطقه، پس از اقامه نماز مغرب و عشا است.

اما هدف از این جلسات، به تعبیر عوام نشستن، برخاستن و گفتن نیست، بلکه شنیدن و پیگیری دقیق مشکلات تا رفع آن‌ها اصل است، لذا در ابتدای هر جلسه دیدار صمیمی شهردار اصفهان با شهروندان، میز خدمت سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان برپا است و برگه‌هایی به مردم داده می‌شود تا آن‌ها مشکلات محلات خود را بر آن درج، سپس مسئولان جلسه با ثبت و ضبط این مشکلات، کد رهگیری به شماره تلفن همراه شهروند مورد نظر ارسال کنند و شهروندان می‌توانند مسیر پیگیری مسائل خود را مشاهده کنند.

از سوی دیگر، جلسات «مردم سلام» در فاز نخست در یک بازه سه ماهه در کل مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان برگزار خواهد شد و در فاز دوم، دوباره شهردار اصفهان با معاونان خود در همان مسجد منطقه حاضر خواهد شد و از اقدامات صورت گرفته متناسب با درخواست شهروندان طی سه ماه قبل، گزارشی ارائه خواهند داد.

مردم را می‌شنویم

ایستگاه اول، دیدار شهردار اصفهان با اهالی منطقه یک در مسجد المهدی (عج)

دیدار مردمی شهردار اصفهان با اهالی منطقه یک در پله نخست ویژه‌برنامه «مردم سلام» در مسجد المهدی (عج) واقع در خیابان مسجدسید، ابتدای خیابان طیب برگزار شد؛ در این نشست ابتدا شهروندان دغدغه‌های خود را از ترافیک اتوبان شهید خرازی، آسفالت معابر، میراثی‌بودن مرکز شهر، رفع گلوگاه‌های منطقه و لزوم ایجاد چاه جذبی باران مطرح کردند.

شهردار اصفهان نیز قول رسیدگی به ترافیک اتوبان شهید خرازی را داد و گفت که پل صاحب روضات برای کاهش ترافیک اتوبان احداث خواهد شد.

در این نشست به‌رغم داشتن مشکلات شهری، شهروندان توانسته بودند با شهردار شهرشان بدون واسطه و صمیمانه سخن بگویند و مشکلات خود را فارغ از فرایندهای اداری و نوبت‌گیری‌های مدت‌دار به گوش شهردار برسانند.

مردم را می‌شنویم

ایستگاه دوم، دیدار شهردار با مردم دیار سلمان فارسی

دیدار مردمی شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۱۵ در پله دوم ویژه‌برنامه «مردم سلام» در مسجد القائم (عج) خوراسگان برگزار شد و اهالی این منطقه چند ساعتی را به گپ‌وگفت با شهردار پرداختند.

در دومین دیدار نیز مردم ابتدا دغدغه‌ها و درخواست‌های خود را درباره فرهنگسرا، زمین ورزشی و بوستان محلی مطرح کردند و شهردار نیز قول رسیدگی به درخواست‌های بحق شهروندان را داد و گفت: «رفع بخشی از مشکلات مطرح شده از سوی شهروندان این منطقه در حوزه اختیارات شهرداری نیست، اما آن بخش که مربوط به شهرداری است را به‌صورت دقیق پیگیری می‌کنیم و تا سه ماه آینده گزارش آن را ارائه خواهیم کرد.»

ایستگاه سوم، دیدار شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۱۴

سومین دیدار صمیمانه شهردار اصفهان با عنوان «مردم سلام» شامگاه امروز _سه‌شنبه سی‌ام خردادماه_ بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد المهدی (عج) واقع در خیابان مهدیه با اهالی منطقه ۱۴ شهرداری خواهد بود، این دیدار نیز با هدف گفت‌وگو و بررسی مسائل شهروندان به‌صورت میدانی و بسترسازی مشارکت مردمی در رفع مسائل شهری برگزار خواهد شد.

مسئولان اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ نیز در مسجد مستقر می‌شوند تا مشکلات شهروندان را ثبت کنند و برای بررسی، پیگیری و رفع آن‌ها به بخش‌های مربوطه ارجاع دهند.

کد خبر 668068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.