کاهش هزینه حمل‌ونقل عمومی برای افراد کم‌درآمد واشنگتن

اداره حمل‌ونقل منطقه شهری واشنگتن در ایالات متحده آمریکا از آغاز طرح جدیدی برای کاهش ۵۰ درصدی هزینه رفت و آمد از طریق وسایل نقلیه عمومی برای افراد کم‌درآمد خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایجاد برابری حق بهره‌گیری از وسایل نقلیه عمومی و کمک به رونق اقتصادی خانواده‌های کم‌درآمد از مهم‌ترین اهداف مدیران واشنگتن برای کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌های رفت‌وآمد این قشر به‌حساب می‌آید که قرار است به‌زودی در مریلند و ویرجینیا نیز پیاده شود. شهروندان مشمول طرح می‌توانند از بیستم ژوئن برای بهره‌مندی از تخفیف‌های جدید ثبت نام کنند که پس از بررسی وضعیت اقتصادی و میزان درآمد آن‌ها، طرح کاهش هزینه برای آن‌ها اعمال خواهد شد.

مدیران بخش حمل‌ونقل شهری واشنگتن امیدوار هستند که به دنبال اجرای این طرح، دسترسی به وسایل نقلیه عمومی برای همگان افزایش یابد و برابری تردد در پایتخت آمریکا حاکم شود، ضمن این‌که کاهش انتشار گازهای آلاینده به واسطه گرایش بیشتر مردم به عبور و مرور از طریق خودروهای عمومی از دیگر مزایای طرح جدید خواهد بود. علاوه بر این، مردمی که تا پیش از این به علت هزینه‌های بالای تردد قادر به پیمودن مسیرهای طولانی برای یافتن شغل نبوده‌اند از این پس خواهند توانست با صرف کمترین هزینه در کارخانه‌ها و محل‌های کسب درآمد متناسب با شرایط و توانایی‌های خود مشغول به کار شوند.

کاهش هزینه حمل‌ونقل عمومی برای افراد کم‌درآمد واشنگتن

کاهش ۵۰ درصدی هزینه تردد در واشنگتن

شهروندان مشمول طرح جدید که تعداد آن‌ها از ۴۷۱ هزار نفر تجاوز خواهد کرد، از ۵۰ درصد تخفیف پرداخت هزینه برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی برخوردار خواهند شد و جالب این‌که بسیاری از آن‌ها قبلاً از تخفیف‌های دیگری نیز در زمینه حمل‌ونقل بهره‌مند بوده‌اند. این افراد اغلب شهروندان بالای ۶۵ سال و مردمی هستند که از نظر جسمی مشکل دارند و پیش از این مشمول تخفیف‌های دیگر پرداخت هزینه وسایل نقلیه بوده‌اند، با این حال در طرح جدید قرار است از تخفیف ۵۰ درصدی برای این منظور بهره‌مند شوند. کودکان مدرسه‌ای نیز در طرح جدید می‌توانند به طور کاملاً رایگان از وسایل نقلیه عمومی برای عبور و مرور در مسیر مدرسه و خانه حرکت کنند که البته این طرح تا یک سال آینده اجرا خواهد شد و پس از آن مدیران تصمیمات جدیدی را اتخاذ خواهند کرد.

کد خبر 667894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.