زیرساخت‌های ترافیکی همدان باید هوشمند شود

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت:در راستای کاهش ترافیک سطح شهر، هوشمندسازی زیرساخت‌های ترافیکی ضروری است که باید در این زمینه از تجربه شهرها و استان‌های موفق استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز _یک‌شنبه‌بیست‌وهشتم‌خردادماه_ در جلسه کمیسیون فنی عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اظهار کرد: در راستای کاهش ترافیک سطح شهر هوشمندسازی ترافیکی امری ضروری است.

وی افزود: باید در زمینه هوشمند سازی ترافیکی از تجربه شهرها و استان‌های موفق استفاده کرد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان یکی از معضلات جدی شهروندان را جای پارک دانست و تصریح کرد: افزایش روزافزون خودرو و تردد شهروندان در برخی معابر و محلات شهر تبدیل به بحران ترافیک و نبود فضای پارک خودرو شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به بحران ترافیک باید با فناوری جدید و بهره‌گیری از هوشمندسازی ساماندهی پارک حاشیه‌ای انجام شود.

حیدری اضافه کرد: مقررشده بود شرکت داتیس برای ساماندهی پارک حاشیه‌ای وارد شود، لذا مدیریت شهری در این زمینه باید همت کند تا این طرح اجرایی شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۲ سهم ترافیک مشخص شده است؛ اگر شهرداری امسال با جدیت به این موضوع ورود کند، می‌توانیم بخشی از ساماندهی حوزه ترافیک را محقق کنیم.

مطالعات جامع طرح ترافیک تا شهریورماه به پایان می‌رسد

وحید علی‌ضمیر، معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری همدان در این جلسه با اشاره به اقدامات ساماندهی ترافیکی و مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر همدان گفت: مطالعات جامع طرح ترافیک همدان تا پایان شهریورماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تدوین و راهکارهای بلند مدت طرح جامع ترافیک شهر توسط مشاور در حال مدل‌سازی و تهیه است، اضافه‌کرد: مطالعات نقاط حادثه‌خیز و میزان ایمنی معابر در مرحله انعقاد قرارداد است.

معاون امور زیر بنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری همدان در خصوص تعمیر و نگهداری پل‌های عابر پیاده ادامه داد: سیاست شهرداری همدان پیرامون دسترسی به پل‌های عابر پیاده به نحوی است که با توجه به مشکلات زیاد تأمین و تجهیزات پله برقی در مقایسه با آسانسور در حال حاضر پله برقی از اولویت خارج شده و ضرورت بر تعمیر و تجهیز خرید آسانسورها است.

وی از توسعه سامانه‌های ثبت تخلف سرعت خبر داد و اظهار کرد: تسهیل جریان ترافیک و روان‌سازی تردد در سطح شبکه معابر شهری، تقاطع‌ها، میدان‌ها، ارتقای بهبود وضعیت ایمنی ترافیک برای تمام کاربران شبکه معابر از اقدامات انجام شده در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر همدان است.

کد خبر 667877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.