۲۶۹ عملیات امداد و نجات توسط آتش‌نشانان اصفهان انجام شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: طی هفته گذشته ۷۰۴۲ تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی این کلان‌شهر برقرار و منجر به ۲۶۹ عملیات امداد و نجات شده است.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از اقداماتی که این سازمان به‌صورت مستمر در راستای افزایش سرعت عمل خود و رفع موانع برای کاهش آسیب‌های جانی و مالی به شهروندان انجام می‌دهد، استقرار اطفائیه است که در هفته گذشته ۸۰ مورد در نقاط پرتردد و حساس شهر انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی هفته گذشته ۷۰۴۲ تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی این کلان‌شهر برقرار و منجر به ۲۶۹ عملیات امداد و نجات شده است، افزود: از این میزان عملیات، ۹۶ مورد حادثه حریق و ۱۷۳ مورد حادثه خدمات ایمنی بوده است و نیروهای آتش‌نشانی اصفهان در این عملیات‌ها، موفق به نجات بیشتر از ۱۰۲ نفر از شهروندان گرفتار در حوادث شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در هفته گذشته ۸۶ مورد گشت ایمنی در خصوص ارزیابی ریسک حریق و حوادث مناطق و شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز شهر انجام شده است و طبق اولویت‌بندی انجام شده، با مکاتبات لازم نسبت به رفع آن اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان حریق و حوادث مربوط به ماه‌های گرم سال از جمله خردادماه و تیرماه است، ادامه داد: فراوان‌ترین نوع حوادث در هفته گذشته، مربوط به حبس در آسانسور و فراوان‌ترین نوع حریق هم مربوط به حریق وسایل نقلیه بوده است.

آتشپاد دوم مطلبی اضافه کرد: یکی از اقدامات مهمی که شهروندان می‌توانند برای کاهش احتمال حریق وسایل نقلیه در ماه‌های گرم سال انجام دهند، بازدید و سرویس دوره‌ای خودروها و چک کردن اتصالات سیستم برق‌رسانی و سوخت‌رسانی خودرو است.

وی تاکید کرد: بیشترین حوادث بین ساعات ۱۲ تا ۱۴ و ۱۸ تا ۲۰ اتفاق افتاده است که امیدواریم با رعایت شهروندان، شاهد کاهش حوادث و حریق و در نتیجه افزایش ایمنی و سلامتی آنها باشیم.

کد خبر 667858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.