بیش از ۱۰ هکتار از مراتع در بخش پادنای علیا طعمه حریق شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وقوع حریق در مرتع و علفزارهای کنگان بخش پادنای علیای شهرستان سمیرم، گفت: در اثر این حادثه ۱۰.۵ هکتار از مرتع در آتش سوخت و خسارت دید.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: وقوع حریق عصر امروز -شنبه بیست‌هفتم خردادماه- در مرتع و علفزارهای کنگان بخش پادنای علیای شهرستان سمیرم که پس از یک ساعت و نیم تلاش یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری و تلاش گروه‌های محلی که آتش هم‌زمان در چند نقطه مرتع زبانه کشیده بود مهار و کنترل شد.

وی با بیان اینکه در اثر این حادثه ۱۰.۵ هکتار از مرتع در آتش سوخت و خسارت دید، افزود: بی‌احتیاطی و عوامل انسانی از علل اولیه حریق گزارش و مقرر شد از طریق اداره منابع طبیعی با بررسی دقیق و علت‌یابی موضوع پیگیری لازم در برخورد قانونی با عوامل احتمالی بروز حریق به عمل آید؛ روز گذشته نیز ۱۰ هکتار از مراتع بخش طعمه حریق شده بود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: ارائه آموزش‌های کاربردی و هشدار برای پیشگیری از روشن کردن آتش در پوشش‌های گیاهی به گردشگران. مرتع‌داران. دامداران و عشایر و نیز ساکنان مناطق مجاور مراتع و پوشش‌های گیاهی در اراضی طبیعی و زیست محیطی، تدارک امکانات کنترل حریق و تیم‌های محلی اطفائیه می‌تواند در پیشگیری و کنترل آتش‌سوزی در مراتع اثر بخش باشد.

وی خاطرنشان کرد: تلفن‌های تماس با سامانه امداد جنگل و مرتع ۱۳۹ و ۱۵۰۴ است و جهت پیگیری گزارش‌های مرتبط با وقوع حریق و هماهنگی در امدادرسانی در حوادث مرتع و جنگل پاسخگو است.

کد خبر 667777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.