حضور ۸۸۰ هزار دانش‌آموز اصفهانی در اردوهای هدفمند و تربیتی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اردوهای دانش‌آموزی هدفمند یکی از فرصت‌های تربیتی در اختیار مدارس است که در سال تحصیلی ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ بیش از ۸۸۰ هزار نفر در قالب اردوهای دانش‌آموزی شرکت داشته‌اند.

مهدی نم‌نبات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره برگزاری اردوهای دانش‌آموزی در سال تحصیلی، اظهار کرد: جمع‌بندی فرم‌های آماری از سطح ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان اصفهان حکایت از برگزاری بیش از ۱۱ هزار اردو با حضور بالغ بر ۸۸۰ هزار دانش‌آموز دارد.

وی با اشاره به برگزاری اردوها در سه دسته عمومی، راهیان پیشرفت و راهیان نور، افزود: در سال تحصیلی بیش از ۱۰ هزار اردوی عمومی، ۶۲۶ اردوی راهیان پیشرفت و ۲۱۸ اردوی راهیان نور برگزار شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان آمار ۸۱۱ هزار نفری دانش‌آموزان شرکت‌کننده در اردوهای عمومی، تصریح کرد: بیش از ۴۰ هزار نفر در اردوهای راهیان پیشرفت و افزون بر هفت هزار نفر نیز در اردوهای راهیان نور شرکت داشته‌اند.

وی اردوهای مدارس را فرصتی برای قرار گرفتن دانش‌آموزان در موقعیت‌های جدید دانست و گفت: اردو به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با رفع چالش‌های جدید، مهارت‌های تازه‌ای کسب کنند و شناخت بهتری نسبت به خود و محیط پیرامون به دست آورند و از سوی دیگر روابط دوستانه خود را تقویت کرده و با قرارگیری در موقعیت‌های جمعی، کار گروهی و روابط اجتماعی را فراگیرند.

نم‌نبات با یادآوری هدف اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت، اظهار کرد: با برگزاری اردوهای راهیان نور که مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و معارف دفاع مقدس آشنا شده و اردوهای راهیان پیشرفت نیز آنها را با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا خواهد کرد.

وی افزود: امروزه یکی از نیازهای کشور در گام دوم انقلاب نهادینه‌سازی فرهنگ دفاع مقدس است، اردوهای سرزمین نور می‌تواند الگوهای موفق و حماسه‌های هویت‌ساز و ماندگار را به خوبی به دانش‌آموزان معرفی کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در زمینه اردوهای راهیان پیشرفت، مقرر شده بود تا به یاد ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید استان، همین تعداد از دانش‌آموزان با دستاوردهای علمی نظام و انقلاب اسلامی آشنا شوند که با همکاری نهادهای مرتبط، بیش از ۴۰ هزار نفر دانش‌آموز به این اردوها اعزام شدند.

کد خبر 667599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.