تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۱۲ اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های محله‌محور این منطقه در سال‌جاری ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است، گفت: مشارکت در تکمیل فرهنگسرای مسجد قبا، تکمیل مسجد المهدی (عج) محله مهدیه و تکمیل مراکز فرهنگی و مذهبی سطح منطقه در راستای پروژه‌های محله‌محور انجام خواهد شد.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه پروژه‌های منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان شامل پروژه‌های شاخص، مهم منطقه‌ای و منطقه‌ای می‌شود، اظهار کرد: از جمله پروژه‌های شاخص منطقه‌ای پردیس خانواده است که در زمینی به مساحت ۴.۶ هکتار قابل اجرا خواهد بود و ۶۴ میلیارد تومان برای تملک بخش باقیمانده زمین‌های آن اختصاص داده شده است.

وی افزود: این پروژه به صورت مشارکتی با سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا و موجب ارتقای سرانه فضای سبز و سرانه تفریحی منطقه خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه احداث فرهنگسرای مهدی‌آباد در شهرک نگین، از پروژه‌های مهم منطقه‌ای در سال‌جاری است که با توجه به نبود محلی برای مباحث فرهنگی و گردهمایی در مناسبت‌های مختلف فرهنگی و ملی، این محل با مشارکت معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع در چهار طبقه احداث خواهد شد، ادامه داد: هزینه‌ای که در بودجه منطقه ۱۲ برای احداث این فرهنگسرا در نظر گرفته شده ۱۱ میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه ساماندهی رفیوژ میانی خیابان بهارستان از خیابان مفتح تا خیابان امام خمینی (ره) به طول ۲۷۰۰ متر از دیگر پروژه‌های منطقه‌ای است که هم از نظر زیباسازی شهری و هم بعد ترافیک شهری قابل توجه بوده و دو میلیارد تومان اعتبار برای اجرای فاز نخست پروژه در نظر گرفته شده است.

رسالت با بیان اینکه از جمله پروژه‌های منطقه‌ای که در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد، پروژه مشارکتی میدان شهید علیخانی با زیر بنای ۱۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع است که در دو جبهه اصلاح هندسی چهارراه و ساماندهی ضلع شمالی آن با رقم برآورد هزینه ۱۵ میلیارد تومان در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار است، گفت: پروژه ورزشگاه چندمنظوره عاشق‌آباد با مبلغ ۱۱ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۷۵۰ مترمربع، پروژه اتصال خیابان زرین به خیابان سپاه و احداث زمین چمن مصنوعی محله مهدیه از دیگر پروژه‌های منطقه‌ای است که در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: پیاده‌روسازی‌های شهرک کوثر با مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، خیابان دانش با مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، خیابان نگارستان با مبلغ بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از جمله پروژه‌های در دست اجرای منطقه است.

آرام‌سازی و بهبود حمل‌ونقل در سطح محله امیرالمومنین (ع) در مرحله طراحی است

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان ادامه داد: خیابان‌سازی شهرک امیرکبیر شامل خیابان کاروکارگر با اعتبار سه میلیارد تومان احداث زمین ورزش روباز پارک ملت با مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان، بهسازی و تکمیل جداول خیابان امام خمینی (ره) حدفاصل خیابان بهارستان تا میدان استقلال با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های تعریف شده در این منطقه است.

رسالت با اشاره به سیاست این دوره مدیریت شهری مبنی بر اجرای پروژه‌های محله‌محور، گفت: برای اجرای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۱۲ در سال‌جاری ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است که از این رقم دو میلیارد تومان برای روکش و ترمیم آسفالت محلات عاشق آباد و محمودآباد، یک میلیارد تومان برای مشارکت در احداث مسجد قدس محله عاشق‌آباد است.

وی ادامه داد: طرح آرام‌سازی و بهبود حمل‌ونقل در سطح محله امیرالمومنین (ع) با رقم یک میلیارد تومان که در مرحله طراحی است، همچنین زیباسازی و ساماندهی منظر محله امین با رقم ۵۰ میلیارد ریال و ساماندهی منظر شهری این محله پر تراکم، بازگشایی گلوگاه‌های محله امیرالمومنین (ع) و عاشق‌آباد که در مجموع ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، ساماندهی آرامستان محله‌های امین آباد، عاشق‌آباد و امیرالمومنین (ع) با رقم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از جمله دیگر پروژه‌های محله‌محور منطقه ۱۲ است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان افزود: مشارکت در تکمیل فرهنگسرای مسجد قبا، تکمیل مسجد المهدی (عج) محله مهدیه و تکمیل مراکز فرهنگی و مذهبی سطح منطقه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، از دیگر اقداماتی است که در راستای پروژه‌های محله‌محوری سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: سال گذشته محلات عاشق‌آباد و محمودآباد به عنوان نقاط هدف اجرای پروژه‌های محله‌محور با مبلغ ۳۵ میلیارد تومان بود که با برنامه‌ریزی و تلاش صورت گرفته، همه پروژه‌ها به سرانجام رسید و امسال نیز محله امیرالمومنین (ع) و عاشق‌آباد به عنوان اجرای پروژه‌های محله‌محور انتخاب شده است.

کد خبر 667557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.