بخشی از آتش‌سوزی مراتع مربوط به حضور گردشگران است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بخشی از آتش‌سوزی‌ در مراتع مربوط به حضور گردشگران به‌ویژه در روزهای تعطیل است، از این‌رو لازم است میراث فرهنگی به تورهای گردشگری برای پیشگیری از تخریب گونه‌های گیاهی و جنگلی اطلاع‌رسانی‌ و آموزش‌های لازم را ارائه دهد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مقرر شده جلسات مدیریت بحران در شهرستان‌ها تشکیل و موضوعات پیشگیری کنترل حریق در این شهرستان‌ها پیگیری شود، ایجاد کارگروه پیشگیری و اطفای حریق در اداره کل منابع طبیعی، تعیین محدوده‌های تحت تأثیر، برگزاری کلاس‌های آموزشی، صدور اطلاعیه در مورد حریق، ساماندهی امکانات نیروها، جانمایی محل‌های مستعد حریق برای جلوگیری از آتش‌سوزی و حریق احتمالی، پیش‌بینی مانورهای منطقه‌ای، اطلاع‌رسانی از طریق پیامک، صدور اطلاعیه به تمام مرتع‌داران و دامداران در خصوص اینکه از روشن کردن آتش در مراتع خودداری کنند، مطرح شده است.

وی افزود: به کشاورزان اطلاع‌رسانی شود تا باقیمانده محصولات کشاورزی و کاه محصولات اگر در مجاورت جنگل‌ها و مراتع قرار دارد، از آتش زدن آن‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: بخشی از آتش‌سوزی‌ها مربوط به حضور گردشگران به‌ویژه در روزهای تعطیل در مناطق است که قرار شد میراث فرهنگی به تورهای گردشگری برای پیشگیری از تخریب گونه‌های گیاهی و جنگلی اطلاع‌رسانی کند.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی‌های لازم به عشایر، توزیع پنل‌های خورشیدی برای جلوگیری از آتش زدن گیاهان، استقرار چادرهای عشایر در مناطقی که احتمال وقوع حریق وجود ندارد، تأمین سوخت و امکانات عشایر برای جلوگیری از آتش زدن گونه‌های گیاهی برای پخت و پز مورد تاکید قرار گرفت.

شیشه‌فروش گفت: به شهرداری‌ها اعلام کردیم شاخه‌ها، برگ‌ها و فضای سبز خشک را هرس و پاک‌سازی کنند تا حریق ایجاد نشود، همچنین به اداره راه اعلام کردیم که برنامه‌ریزی‌های لازم برای هرس به‌موقع فضای سبز حاشیه راه‌ها جهت پیشگیری از حریق را در دستور کار قرار دهند؛ صنایع نیز مکلف شدند فضای سبز در اختیار را احیا کنند و در راستای پیشگیری از وقوع حریق اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با گرم شدن هوا برنامه‌ریزی‌های لازم برای پیشگیری و کنترل حریق در مراتع و جنگل‌های استان تدوین و ابلاغ شده است و تمام دستگاه‌های استان مکلف شده‌اند همکاری‌های لازم را انجام دهند تا در صورت وقوع حریق امکانات و تجهیزات، برای کنترل حریق به منطقه اعزام شود.

کد خبر 667501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.