سریع‌ترین قطارهای جهان+ تصاویر و ویژگی‌ها

سریع‌ترین قطارهای جهان شامل قطار سریع‌السیر یورودوپلکس‌ در اروپا، Korail KTX در کره، شینکانسن ژاپن، تالگو 350 در اسپانیا و AGV Italo ایتالیا می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سفر کردن با قطار، بهترین و شیرین‌ترین خاطرات را برای گردشگران فراهم می‌کند، اما یکی از مشکلاتی که باعث شده است آنها از این وسیله نقلیه کمتر استفاده کنند و به سراغ هواپیما بروند، سرعت کمتر قطار در مقایسه با هواپیما است. خوشبختانه در سال‌های اخیر، با طراحی و ساخت قطارهای سریع‌السیر، این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده است. امروزه برخی از قطارها با سرعت ۴۰۰ مایل در ساعت (۶۰۰ کیلومتر در ساعت) حرکت می‌کنند و توانسته‌اند رضایت گردشگران را برای استفاده از این وسیله نقلیه محبوب به سوی خود جلب کنند. در ادامه به معرفی سریع‌ترین قطارهای جهان و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها می‌پردازیم:

قطار سریع‌السیر یورودوپلکس در اروپا

یورودوپلکس‌ها، قطارهای پرسرعت اروپا هستند که توسط شرکت راه‌آهن SNCF فرانسه اداره می‌شوند. این قطارهای سریع‌السیر برای سفرهای داخلی و برون مرزی در اروپا استفاده می‌شوند و از کشورهای سوئیس، آلمان، لوکزامبورگ و فرانسه عبور می‌کنند. قطارهای دو طبقه یورودوپلکس را شرکت راه‌آهن آلستوم (Alstom) طراحی کرده است. این وسایل نقلیه دوست‌داشتنی از سال ۲۰۱۱ کار خود را آغاز کردند. یورودوپلکس ها می‌توانند تا ۱۹۸.۸ مایل در ساعت سرعت داشته باشند و حدود ۱۰۲۰ مسافر را در خود جای دهند. این قطارها به دلیل مصرف انرژی کم، وزن سبک بدنه و آیرودینامیک بهبود یافته، از همنوعان خود متمایز هستند.

سریع‌ترین قطارهای جهان+ تصاویر و ویژگی‌ها

قطار سریع‌السیر Korail KTX در کره

سرعت قطار سریع‌السیر Korail KTX در کره جنوبی می‌تواند به حداکثر ۳۳۰ کیلومتر در ساعت برسد. این قطارها به دلیل عملکرد عالی، سرعت باورنکردنی و امکانات پیشرفته خود در جهان مشهور هستند و بسیاری از شهرهای بزرگ کره مانند بوسان، سئول و اینچئون را به هم متصل می‌کنند. قطارهای سریع‌السیر Korail KTX ،انتخابی مناسب برای مسافرانی است که به دنبال راهی سریع و مطمئن برای دیدن جاذبه‌های کره جنوبی هستند.

سریع‌ترین قطارهای جهان+ تصاویر و ویژگی‌ها

قطار سریع‌السیر Thalys در اروپا

تالیس (Thalys)، یک قطار بین‌المللی سریع‌السیر است که چندین کشور بزرگ اروپا از جمله فرانسه، بلژیک، آلمان و هلند را به هم متصل می‌کند. این قطار به خاطر فناوری‌های پیشرفته و سرعت فوق‌العاده خود در دنیا بسیار محبوب است. حداکثر سرعت تالیس به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت (۱۸۶ مایل در ساعت) می‌رسد.از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این قطارها می‌توان به طراحی آیرودینامیک مدرن، فضای داخلی جذاب، صندلی‌های راحت، گزینه‌های غذاخوری و سرگرمی آنها اشاره کرد. قطارهای تالیس، یک سفر بی‌نظیر و راحت را برای بازدید از چندین کشور، در مدت زمان کوتاه فراهم می‌کند و یک انتخاب محبوب برای مسافران تجاری و گردشگران محسوب می‌شود.

سریع‌ترین قطارهای جهان+ تصاویر و ویژگی‌ها

قطار سریع‌السیر Fuxing Hao CR400AF/BF در چین

سرعت قطار سریع‌السیر فوکسینگ هائو Fuxing Hao CR400AF/BF می‌تواند به حداکثر ۳۵۰ کیلومتر در ساعت (۲۱۷ مایل در ساعت) برسد. این قطار به دلیل ظاهر ساده و امروزی، صندلی‌های جادار و ایمنی پیشرفته خود در جهان مشهور است و حمل و نقل سریع و مؤثر را در سراسر شبکه گسترده راه‌آهن چین ارائه می‌دهد. قطار he Fuxing Hao با برخورداری از امکاناتی نظیر وای‌فای، غذاخوری راحت و دسترسی به پریز برق، تجربه سفر آرامش‌بخشی را برای مسافران فراهم می‌کند.

سریع‌ترین قطارهای جهان+ تصاویر و ویژگی‌ها

قطار سریع‌السیر Shinkansen در ژاپن

شینکانسن (Shinkansen)، نامی است که معمولاً به قطار گلوله‌ای ژاپن اختصاص داده می‌شود. این قطار تندور می‌تواند به سرعت باورنکردنی ۳۲۰ کیلومتر در ساعت (۲۰۰ مایل در ساعت) برسد و طولانی‌ترین سفر قطار ژاپن را به خود اختصاص می‌دهد. اولین خط قطار شینکانسن در سال ۱۹۶۴ افتتاح شد و از آن زمان به بعد، این شبکه به ۱۲ خط و ۲۷۳۱ کیلومتر (۱۶۹۹ مایل) مسیر افزایش یافت. قطار گلوله‌ای در سراسر ژاپن حرکت و سالانه بیش از ۴۰۰ میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند. شینکانسن به دلیل اطمینان، وقت شناسی و ایمنی خود در دنیا شهرت دارد.

سریع‌ترین قطارهای جهان+ تصاویر و ویژگی‌ها

قطار سریع‌السیر Talgo 350 در اسپانیا

سرعت قطار تالگو ۳۵۰ می‌تواند به سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت (۲۱۷ مایل در ساعت) برسد. این قطار سریع‌السیر در سال ۲۰۰۵ معرفی شد و در حال حاضر توسط شرکت راه‌آهن اسپانیا به نام Renfe، اداره می‌شود. تالگو ۳۵۰ در چندین مسیر اسپانیا از جمله خط راه‌آهن پرسرعت مادرید-بارسلونا استفاده شده است. این قطار در سال ۲۰۱۲، با طی مسافت ۱۶۳۸ کیلومتر (۱۰۱۶ مایل) بین مادرید و مالاگا، رکورد جهانی طولانی‌ترین سفر ریلی سریع بدون توقف دنیا را به نام خود ثبت کرد.

سریع‌ترین قطارهای جهان+ تصاویر و ویژگی‌ها

قطار سریع‌السیر ICE 3 در آلمان

قطار سریع‌السیر ICE ۳ می‌تواند تا ۳۲۰ کیلومتر در ساعت (۲۰۰ مایل در ساعت) حرکت کند. این قطار در سال ۱۹۹۹ معرفی شد و از سال ۲۰۰۰ تاکنون به طور منظم در خدمت مردم آلمان بوده است. سرعت قطار ICE 3 می‌تواند به ۳۲۰ کیلومتر در ساعت (۲۰۰ مایل در ساعت) برسد. این قطار از سیستم پانتوگراف و ریل سوم برای تأمین برق خود استفاده می‌کند و دارای امکاناتی مانند اینترنت بی‌سیم، تهویه مطبوع و صندلی‌های خوابیده برای سفرهای راحت در قاره اروپا است.

سریع‌ترین قطارهای جهان+ تصاویر و ویژگی‌ها

قطار سریع‌السیر AGV Italo در ایتالیا

قطار سریع‌السیرAGV Italo را شرکت آلستوم طراحی کرده است. AGV Italo، عنوان سریع‌ترین قطار عملیاتی ایتالیا را از آن خود کرده است و می‌تواند به سرعت ۳۶۰ کیلومتر در ساعت (۲۲۴ مایل در ساعت) برسد. این قطار از هشت واگن تشکیل شده است که چهار واگن آن با موتورهای الکتریکی کار می‌کنند.

سریع‌ترین قطارهای جهان+ تصاویر و ویژگی‌ها

کد خبر 667462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.