مطالبه اجرای مصوبه ۲۰ بندی محیط‌زیست از دستگاه‌ها/ برگزاری استارت‌آپ مدیریت شهری خرم‌آباد

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «اجرای مصوبه ۲۰ بندی محیط زیست از دستگاه‌ها مطالبه شود»، «لزوم رسیدگی به شرایط نامناسب کودکان کار در پایتخت»، « ارائه آموزش‌های HSE به کارکنان شهرداری اراک»، «ضرورت رصد مراحل اجرای پروژه‌های عمرانی یزد»، «نقش مؤثر رسانه‌ها در تحقق ثبت جهانی هگمتانه»، «برگزاری نخستین استارت‌آپ حوزه مدیریت شهری در خرم‌آباد»، «ضرورت برخورد با سد معبر در شهرکرد بر اساس ضوابط قانونی» و «ضرورت قرار گرفتن مسکن در اختیار تمام افراد نیازمند جامعه» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

اجرای مصوبه ۲۰ بندی محیط زیست از دستگاه‌ها مطالبه شود

سیدامیر سامع، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مدیریت شهری در بعضی حوزه‌ها همچون آب و انرژی، حمل‌ونقل شهری، شهر هوشمند، پارک‌ها و فضای سبز به‌صورت مستقیم با فعالیت‌های محیطی زیستی در ارتباط است. سال گذشته لایحه‌ای با ۲۰ موضوع تصویب شد که ما به‌عنوان نمایندگان مردم باید وظایف خود را در این خصوص انجام دهیم و از دستگاه‌ها و فعالان این حوزه مطالبه صحیح داشته باشیم.

وی افزود: در این لایحه یک برنامه عملیاتی تهیه شده است و بخش‌های شهرداری کار خود را آغاز کرده‌اند که بخشی دیگر به استان مربوط است، لذا امیدواریم همه ما بتوانیم در حوزه هوای پاک وظایف خود را انجام دهیم.

سامع با بیان این‌که در حالی که اکنون در فصل وزش باد قرار داریم، پاییز و روزهای آلوده آن را نباید فراموش کنیم، گفت: امیدواریم در این بخش نیز اقدامات گام به گام را از هم‌اکنون انجام دهیم تا در پاییز دچار معضلات مربوط به آلودگی هوا نشویم.

لزوم رسیدگی به شرایط نامناسب کودکان کار در پایتخت

سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که یکی از مشکلات پایتخت شرایط نامناسب کودکان کار است که فضای شهر نیز تحت تأثیر آن‌ها قرار گرفته است، گفت: در این زمینه دستگاه‌های مختلفی مسئولیت دارند و باید خدمات لازم را به این کودکان ارائه دهند.

وی با اشاره به روز جهانی مبارزه با کودکان کار گفت: هرروز تعداد این کودکان افزایش پیدا می‌کند، در حالی که متولی ساماندهی کودکان کار هنوز مشخص نیست.

نجفی با بیان این‌که در زمینه کودکان کار آمار متفاوتی ارائه شده است و بعضی تعداد این کودکان را ۱۴ هزار نفر اعلام کردند که ۸۰ درصد آن‌ها ایرانی نیستند، تصریح کرد: در مرحله اول نباید اجازه کار و فعالیت به کودکان داده شود و با باندهای کودک کار برخورد شود، زیرا برخی افراد از این کودکان سوءاستفاده می‌کنند و اگر برخورد قاطعی انجام نشود، تعداد کودکان افزایش پیدا خواهد کرد.

ارائه آموزش‌های HSE به کارکنان شهرداری اراک

حسن قربانی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک از برگزاری دوره‌های آموزشی HSE برای کارکنان شهرداری این کلان‌شهر خبر داد و اظهار کرد: در نظر داریم با امضای یک تفاهم‌نامه این آموزش‌ها را فراتر از شهرداری و در سطح شهر نیز ارائه کنیم.

وی افزود: با توجه به حادثه‌ای که به‌تازگی در یکی از پارک‌های اراک اتفاق افتاد و باعث داغدار شدن خانواده کودک حادثه‌دیده شد، جلسه‌ای در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک تشکیل شد تا بار دیگر رئوس الزامات HSE به مسئولان این امر در تمام بخش‌های شهرداری یادآوری شود.

قربانی خاطرنشان کرد: طبق مصوبات شورای اسلامی شهر مقرر شده است در قراردادهای شهرداری تمام الزامات HSE به‌صورت دقیق درج شود تا بخش ایمنی شرکت‌های پیمانکاری که با شهرداری کار می‌کنند، زیر نظر واحد شهرداری قرار گیرد.

ضرورت رصد مراحل اجرای پروژه‌های عمرانی یزد

عزیزالله سیفی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به این‌که یکی از حوزه‌های مهم فعالیت شهرداری‌ها، مسائل عمرانی است و اجرای پروژه‌های عمرانی در کلان‌شهر یزد باید تسریع شود، اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی باید مطابق با برنامه‌ریزی صورت گرفته اجرا و مراحل اجرای آن‌ها باید به‌صورت مستمر رصد شود.

وی با بیان اینکه در سطح شهر پروژه‌های متعددی در حال اجرا است، افزود: در ابتدای فعالیت دوره جدید شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد، اولویت فعالیت‌ها به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گذاشته شد و در این زمینه اقدامات فراوانی صورت گرفت، به‌طوری‌که پروژه‌های نیمه‌تمامی که سال‌ها از تصویب و شروع به‌کار آن‌ها گذشته بود، به پایان رسید. با توجه به نیازسنجی صورت گرفته، پروژه‌های جدید نیز در دستور کار شهرداری قرار گرفت و تلاش شد که این پروژه‌ها در نقاط مختلف شهر با رعایت عدالت‌محوری در سطح شهر اجرا شود، اما تمام پروژه‌ها و عملیات‌های اجرایی باید در راستای شعار سال باشد و اجرای آن‌ها تسریع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام نیز نیازمند همت جمعی و همدلی ارگان‌های مربوطه با شهرداری هستیم تا هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

نقش مؤثر رسانه‌ها در تحقق ثبت جهانی هگمتانه

محمود مسگریان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اهمیت ثبت جهانی هگمتانه و تأثیر آن در رونق صنعت گردشگری اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی و تبیین اثرات ثبت جهانی هگمتانه برای مردم، نقش مؤثری را در تحقق این رویداد مهم ایفا کنند.

وی افزود: در آستانه ثبت جهانی هگمتانه هستیم، باید مقدمات کار با جدیت دنبال شده و امیدوارم که ثبت جهانی محقق شود. در بحث ثبت جهانی نقصان مباحث رسانه‌ای مشهود است که به‌منظور رفع این مسئله نیاز به همکاری بیشتر روابط عمومی شورا با کمیسیون گردشگری و فعالیت بیشتر روابط عمومی شهرداری و میراث فرهنگی و اطلاع‌رسانی به مردم در این خصوص است.

برگزاری نخستین استارت‌آپ حوزه مدیریت شهری در خرم‌آباد

مجید دریکوند، رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد از اعلام فراخوان دریافت ایده و طرح برگزاری نخستین استارت‌آپ حوزه مدیریت شهری توسط این مرکز خبر داد و اظهار کرد: نخستین استارت‌آپ در حوزه مدیریت شهری با هدف توسعه مدیریت شهری مبتنی بر فناوری آذرماه سال جاری در شهر خرم‌آباد برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد حوزه مدیریت شهری در نخستین تجربه خود با محوریت زیباسازی شهری در زمینه رنگ، نور، اِلِمان‌های شهری و فضای سبز به منظور دریافت ایده‌های برتر برگزار خواهد شد و هدف از برگزاری این رویداد نوآورانه توسعه مدیریت شهری مبتنی بر فناوری است

دریکوند ادامه داد: پس از فرایند برگزاری سه ایده برتر به انتخاب هیئت داوران برای اجرا به شهرداری خرم‌آباد معرفی و به ۱۰ ایده برتر جوایزی جوایز نفیسی اعطا خواهد شد.

وی تصریح کرد: دبیرخانه دائمی این رویداد در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر خرم‌آباد ایجاد و هر ساله با یک رویکرد برگزار خواهد شد، همچنین اطلاعات ضروری برای شرکت‌کنندگان در قالب پوستر منتشر شده است.

ضرورت برخورد با سد معبر در شهرکرد بر اساس ضوابط قانونی

محمدرضا بیاتی، رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد ضمن اشاره به این‌که در حال حاضر وضعیت رفع سد معبر در خیابان‌های شهرکرد راضی‌کننده نیست و باید این مهم به‌صورت جدی‌تری عملیاتی شود، اظهار کرد: اجرای طرح انضباط اجتماعی و برخورد با متخلفان سد معبر در خیابان‌های شهرکرد براساس ضوابط قانونی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: سد معبر باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان در استفاده از پیاده‌روهای سطح شهرکرد می‌شود و این در حالی است که فعالان صنف‌های مختلف در مرکز استان نسبت به سد معبر در مقابل واحد صنفی خود اقدام کرده‌اند.

بیاتی تصریح کرد: واحد اجراییات شهرداری شهرکرد و سایر مسئولان مرتبط با سد معبر در نقاط مختلف مرکز چهارمحال‌وبختیاری علاوه بر فعالیت پُررنگ‌تر در این حوزه، باید نسبت به مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز فعال‌تر باشند.

ضرورت قرار گرفتن مسکن در اختیار تمام افراد نیازمند جامعه

شعبان جعفری، رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی ضمن اشاره به افرایش حدود ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت مصالح که موجب افزایش قیمت مسکن شده است، افزایش بیش از حد قیمت مسکن و اجاره‌بها را عاملی برای مواجهه شهروندان با مشکل و چالش جدی معرفی و اظهار کرد: مسکن در شرایط برابر باید در اختیار تمام افراد نیازمند جامعه قرار گیرد.

وی افزود: بر اساس قانون اساسی دولت موظف است برای هر یک از افراد جامعه امکان مسکن، تحصیل و درمان رایگان فراهم کند تا تمام مردم بتوانند بدون دغدغه و با رفاه و آسایش در کنار یکدیگر زندگی کنند، اما نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور برای رفع نیازهای نیروهای سازمانی خود تلاش می‌کنند و در زمین‌هایی که دولت در اختیار آنها قرار داده است، اقدام به ساخت مسکن می‌کنند که این قانون باید اصلاح شود و مسکن در شرایط برابر در اختیار تمام افراد نیازمند جامعه قرار گیرد.

جعفری ضمن اشاره به این‌که فراد زیادی در شهر انزلی شغل مناسب ندارند یا بیکار هستند و مسکن برای آن‌ها به‌عنوان یک شغل و منبع درآمد تبدیل شده است، گفت: مالکان واحدهای مسکونی در شهرهای ساحلی، ملک خود را به‌صورت روزانه در اختیار توریست‌ها و گردشگران قرار می‌دهند تا سود بیشتری کسب کنند و این مسئله موجب کاهش واحدهای استیجاری یک‌ساله و افزایش بیش از حد بهای اجاره در شهرهای ساحلی از جمله انزلی شده است.

وی با بیان این‌که بسیاری از جوانان به دلیل مشکلات مسکن، قادر به ازدواج نیستند، تأکید کرد: داشتن مسکن مناسب و ارزان‌قیمت حق هر یک از شهروندان است و دولت باید با مهار تورم و رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال، خدمات مناسب، رفاه و آسایش را برای همه مردم فراهم کند.

کد خبر 667381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.