کلاهبرداری میلیونی با ترفند فروش مبلمان

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از شناسایی فردی که با ترفند فروش مبلمان در سایت‌های تبلیغاتی اقدام به کلاهبرداری از یکی از شهروندان کرده بود خبر داد.

سرهنگ غلامرضا براتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس به بهانه فروش مبلمان در یکی از سایت‌های تبلیغاتی وی را فریب داده و مبلغ ۱۰ میلیون ریال از او کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد شاکی در یک سایت تبلیغاتی با آگهی فروش مبلمان مواجه شده و پس از تماس با فرد آگهی دهنده، حسب درخواست وی مبلغ ۱۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه به حساب این فرد واریز می‌کند، اما پس از خودداری آگهی دهنده از پاسخگویی به تماس‌های وی و حذف آگهی، شاکی متوجه می‌شود فریب خورده و آگهی برای کلاهبرداری بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس فتا با انجام بررسی‌های تخصصی و اقدامات هوشمندانه پلیسی، متهم را شناسایی کردند و هماهنگی‌های لازم جهت دستگیری وی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان خریدهای اینترنتی خود را از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام دهند و قبل از خرید کالا و واریز وجه به حساب فروشنده باید اطلاعات کافی از سایت مورد نظر، شخص فروشنده و جنس خریداری شده به دست آورند و تا زمانی که کالا را مشاهده و از اصالت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکرده‌اند ،از پرداخت وجه خودداری کنند. افراد در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی، موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

کد خبر 667366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.