سنت وحشتناک این شهر برای افزایش شانس کودکان!

پرت کردن کودکان از بالکن‌های مرتفع، از عجیب‌ترین آیین مردم هند به‌شمار می‌رود که با هدف تضمین آینده روشن و افزایش شانس برای آن‌ها انجام می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هندوستان به عنوان یکی از کشورهای جهان با بیشترین ترویج خرافات در میان مردم شناخته شده، به‌طوری‌که باورهای تخیلی با زندگی آن‌ها پیوند عمیقی داشته است. مردم این کشور تقریباً در برگزاری تمام مراسم خود از تولد نوزادان گرفته تا ازدواج و مرگ عزیزان، آئین به‌خصوصی دارند که آگاهی از آن‌ها باعث شگفتی مردم سایر نقاط دنیا می‌شود. یکی از عجیب‌ترین و خطرناک‌ترین این رسوم، پرتاب کردن کودکان از ارتفاعات بسیار بالا به بیرون است که به اعتقاد مردم هند، سلامت و پیروزی را در آینده برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

آئین پرت کردن نوزادان و کودکان از پنجره‌ها از حدود ۷۰۰ سال پیش در میان هندوها رایج بوده و از آن زمان با هدف تضمین خوش‌شانسی و طول عمر انجام شده است. افسانه‌هایی که در این مورد نقل شده حاکی از آن است که حدود هفت قرن پیش، نرخ مرگ نوزادان و کودکان هند بسیار بالا بود تا این‌که یک روح مقدس خیالی خانواده‌ها را به پرت کردن نوزادان خود از ارتفاعات بالا به نشانه ایمان به خدا پند داد و به آن‌ها اطمینان داد که چنان‌چه ایمان مردم به خدا واقعی باشد، خداوند فرزندانشان را به‌طور شگفت‌انگیزی و با پهن کردن یک پتو در پایین محل پرتاب نجات می‌دهد.

سنت وحشتناک این شهر برای افزایش شانس کودکان!

این سنت عجیب امروزه نیز در میان بسیاری از مردم هند رایج است، با این حال ساکنان شولاپور در برگزاری آن بسیار جدی عمل می‌کنند. آن‌ها کودکان خود را پس از تولد به یک عبادتگاه می‌برند و پس از این‌که یک روحانی کودک را در بغل گرفت، او را از بالا به سمت پایین پرتاب می‌کنند. البته امروزه بیشتر مردم تنها به معجزه برای نجات فرزند خود اتکا نمی‌کنند، بلکه گروهی از دوستان و همشهریان را به گرفتن یک پارچه محکم یا پتو در مکانی که کودک به سمت آن سقوط خواهد کرد، دعوت می‌کنند و از این طریق فرزند خود را نجات می‌دهند.

تجربه نشان داده است که با وجود نجات کودکان پرتاب شده، بسیاری از آن‌ها مدت‌ها پس از واقعه رخ داده حس وحشت را تجربه می‌کنند که حتی روان آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، با این حال بسیاری از مردم شولاپور همچنان با وجود پیشرفت پزشکی و راه‌های بی‌شماری برای جلوگیری از مرگ فرزندان خود، این سنت را تکرار می‌کنند.

سنت وحشتناک این شهر برای افزایش شانس کودکان!

کد خبر 667270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.