تشریح بخش های مختلف یک برگه آزمایش عسل طبیعی
عسل طبیعی دکترهانی

با بررسی برگه آزمایش عسل کاملاً ارگانیک مشخص می شود که هیچ ماده مضری در طبیعت عسل که حاوی آنزیم ها، مواد معدنی و بسیاری دیگر از عناصر حیاتی لازم برای بدن است، وجود ندارد.

مشخص است که زنبورها شهد بیش از چهار هزار گل را برای تولید یک گرم عسل جمع آوری می کنند، با این حال همه عسل ها یک ویژگی ثابت ندارند و آنها در دسته های مختلف و با ویژگی های متفاوت توسط زنبورها تولید می شوند. پس باید در تشخیص عسل طبیعی عملکرد خوبی داشته باشید و بتوانید از روی برگه آزمایش آن را شناسایی کنید.

شناسایی از روی برگه آزمایش

بنابراین سوالی که در ذهن همه وجود دارد این است، چگونه می توانم از روی برگه آزمایش عسل به کیفیت آن پی ببریم و تقلبی بودن آن را با این برگه تشخیص دهیم.

در اینجا برآنیم تا به این سوال پاسخ دهیم. زیرا مطالعه داده های برگه آزمایش به راحتی می توانید متوجه شوید که عسلی که خریداری می کنید چه مقدار مفید و تاثیر گذار است.

برای شناسایی عسل طبیعی می توانیم آنالیزهای فیزیکی، شیمیایی و همچنین آزمایشات مختلفی را انجام دهیم مانند:

  1. آزمایش چگالی
  2. آزمایش رطوبت
  3. آزمایش اسیدیته
  4. آزمایش برای جامدات
  5. آزمایش نامحلول
  6. آزمایش برای تعیین قندها
  7. آزمایش برای تعیین ساکارز و هیدروکسی متیل فورفورال

تشخیص عسل طبیعی

در هنگام خرید سعی کنید برگه آزمایش واقعی محصول را بررسی کنید و ، اما آن را بدیهی نگیرید. آنچه را که در مواد تشکیل دهنده می گوید بررسی کنید تا ببینید آیا "افزودنی ها" یا "طعم های افزوده شده" دارند. عسل خالص باید فقط یک عنصر داشته باشد: عسل. با این حال، حتی اگر مواد دیگری را ذکر نکرده باشد، ممکن است سازنده کاملاً صادق نباشد.

زنبور عسل یک محصول طبیعی است که مستعد وجود آلاینده ها می باشد. رایج ترین آلاینده های یافت شده آلاینده هایی هستند که منشاء محیطی دارند مانند:

  • آفت کش ها
  • ایزوتوپ های رادیواکتیو
  • آلاینده بی فنیل های پلی کلره
  • باکتری های بیماری زا
  • ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی
  • فلزات سنگین

علاوه بر این، آلاینده‌هایی مانند کنه‌کش‌ها و آنتی‌بیوتیک‌هایی که برای کنترل بیماری‌های این حشرات استفاده می‌شوند را می‌توان یافت. وجود آلاینده های شیمیایی در این ماده غذایی می تواند بر سلامت انسان تاثیر بگذارد. این امر به ماده، غلظت و دفعات مصرف آن بستگی دارد، همچنین می تواند عوارض فوری مانند آلرژی یا واکنش های پوستی و طولانی مدت ایجاد کند. بنابراین اگر در مطالعه و بررسی برگه آزمایش، با چنین موادی روبرو شدید حتما از خرید اجتناب کنید.

تشریح برخی از قسمت های مهم برگه آزمایش عسل

در یک برگه آزمایش استاندارد می توانید موارد مختلفی از ترکیبات عسل طبیعی را مشاهده کنید که مهمترین آنها عبارت است از:

  1. ساکارز: این ترکیب نباید در عسل طبیعی بیشتر از ۵٪ باشد.
  2. قندهای احیا کننده: بهتر است این مواد در ترکیبات عسل خوب بیشتر از ۶۵٪ باشد. عسل همچنین حاوی حدود ۱۷ درصد آب است.
  3. گلوکز: بهتر است مقدار کمتری داشته باشد، به خصوص اگر از بیماری دیابت رنج می برید.
  4. فروکتوز: میانگین فروکتوز به گلوکز بهتر است ۰.۹ یا بیشتر از این عدد باشد.
  5. هیدروکسی متیل فورفورال: بهتر است در عسل طبیعی ۳۸ الی ۴۲ میلی گرم باشد (در هر کیلو عسل طبیعی). مقادیر بالاتر نشان دهنده کیفیت پایین است.
  6. فعالیت دیاستازی: این آنزیم معمولاً در عسل تازه وجود دارد. بهتر است در عسل ارگانیک کمتر از ۸ ٪ نباشد.

عسل طبیعی دکترهانی

عسل علاوه بر پارامترهای منعکس شده در استانداردها که کیفیت آن را مشخص می کند، حاوی پروتئین است. مقدار آن بسته به منشأ عسل کم است. در عسل های تک گل مقادیر ۰.۸۵ گرم در ۱۰۰ گرم به دست آمده است.

علاوه بر این اسیدهای آمینه و آنزیم ها نیز باید در عسل خریداری شده بررسی شود. داده ها نشان می دهد در یک عسل طبیعی حدود ۱۱ تا ۲۱ اسید آمینه شناسایی شده است.

آنزیم ها عمدتاً به واسطه زنبور عسل در فرآیند جمع آوری شهد به عسل اضافه می شوند و یک ترکیب خاص و بسیار پیچیده هستند.

در ترکیب عسل ویتامین ها، لیپیدها، فلاونوئیدها، مواد معدنی، اسیدهای آلی، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنلی وجود دارد. حدود ۱۸۱ ترکیب که بخشی هستند.

نتیجه گیری

عسل ترکیب پیچیده ای دارد. پارامترهای مختلف آن، طبق قوانین و استانداردهای مختلف هر کشور سنجیده می شود. معمولاً در کشور ما ملاک تشخیص عسل خوب برگه آزمایش عسل است که ترکیبات موجود و مقدار آنها را مشخص می کند.

شما می توانید با خرید عسل طبیعی از زنبورستان دکتر هانی راد، برگه آزمایش عسل را نیز برای اطمینان بیشتر دریافت کنید. زنبورهای این زنبورستان در مناطق کوهستانی بکر قرار دارند و از گیاهان دارویی و منحصر به فرد شهدگیری می کنند، بنابراین در ترکیبات آنها اثری از آفت کش ها، فلزات سنگین و حتی ایزوتوپ های رادیواکتیو و سایر آلاینده های آلی نمی بینید.

کد خبر 667149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.