شهرداری اصفهان در مدیریت مصرف انرژی الگوی سایر دستگاه‌ها است

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: اقدامات شهرداری اصفهان در مدیریت مصرف انرژی الگویی برای سایر دستگاه‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد دادخواه امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم خردادماه_ پس از برگزاری مانور عملیات مدیریت مصرف انرژی الکتریکی در زمان بحران و قطع برق اظهار کرد: تفکر مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اصفهان به بزرگی نصف جهان است، اقدامات شهرداری اصفهان الگویی برای سایر دستگاه‌ها خواهد شد.

وی افزود: مانور مدیریت مصرف انرژی برای سومین‌سال در شهرداری اصفهان برگزار شده است که نشان می‌دهد مدیریت شهری اصفهان به دنبال اداره کردن شهرداری نبوده و می‌خواهد شهر را مدیریت کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: رشد مصرف انرژی در دنیا به‌طور معمول پنج درصد بوده و در کشور ما در خردادماه به‌طور متوسط ۲۰ درصد است که پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۱ هزار مگاوات کسری ایجاد کند.

دادخواه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات اخیر خود بر مدیریت مصرف انرژی تاکید کرده‌اند، اضافه کرد: در همین راستا، وزارت نیرو برای عبور از این بحران، ۱۴۰ اقدام برای مدیریت مصرف تدوین کرده است، ساعت کاری ادارات ۶ تا ۱۳ بوده و ادارات موظفند در این ساعات مصرف انرژی خود را ۳۰ درصد و در سایر ساعات ۶۰ درصد کاهش دهند.

وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان برای تبلیغات شهری در مدیریت مصرف نیز با شرکت توزیع همکاری خوبی داشته است، مدیریت شهری اصفهان در زمینه مصرف برق اهتمام ویژه دارد و همکاری می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: سال گذشته حدود ۱,۴۰۰ میلیارد تومان پاداش به افراد و سازمان‌هایی که در مدیریت مصرف انرژی همکاری داشتند پرداخت شد. ۸۰ میلیارد تومان این مبلغ در اصفهان پرداخت شده است و شهرداری اصفهان در مدیریت مصرف برق سرآمد بود.

دادخواه اضافه کرد: اگر مدیریت ۱۱ هزارمگاواتی برق در بخش کشاورزی و صنعت انجام نشود، خاموشی به صورت خودکار به بخش خانگی انتقال پیدا می‌کند، بنابراین نیازمند همکاری همه بخش‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: طرح پاداش خانگی امسال اجرایی می‌شود که مشترکان خانگی به ازای هر یک کیلووات صرفه‌جویی انرژی نسبت به سال گذشته، ۵۰۰ تا ۲,۰۰۰ تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: در صورت فروپاشی شبکه برق بین سه تا پنج روز زمان لازم است تا پایداری شبکه مجدد تنظیم شود. بنابراین تلاش ما بر این است که مدیریت مصرف برق در بخش‌های مختلف اعمال شود تا شاهد این اتفاق نباشیم.

کد خبر 667080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.