تفاهم با شهرهای خواهرخوانده موجب رونق صنایع دستی اصفهان می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مشکلات هنرمندان صنایع دستی در صورتی رفع خواهد شد که زمینه معرفی، فروش و عرضه صنایع دستی آن‌ها فراهم شود، لذا بهترین اقدام در این راستا، تفاهم با شهرهای خواهرخوانده‌ است.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت صنایع دستی در اصفهان اظهار کرد: به‌رغم اینکه اصفهان شهر گردشگری و سرآمد در صنایع دستی است اما صنایع دستی در این کلان‌شهر مظلوم واقع شده است.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان در تمام ابعاد صنایع دستی از جمله خاتم‌کاری، منبت‌کاری و میناکاری حرف اول را می‌زند، افزود: در حوزه صنایع دستی با دو مشکل جدی مواجه هستیم، نخست اینکه امکان صادرات محصولات وجود ندارد و مشکل بعدی گران بودن محصولات اولیه صنایع دستی است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در دوره چهارم شورای اسلامی شهر مصوبه‌ای داشتیم که بر اساس آن شهرداری ملزم شد برای اهدای هدایا از صنایع دستی اصفهان استفاده کند، تصریح کرد: در بودجه نیز ردیفی تنظیم شد تا شهرداری سالانه تعدادی از آثار هنرمندان را خریداری کند.

وی با بیان اینکه دغدغه دیگر بسیاری از هنرمندان نبودن مکانی برای نگهداری آثار هنری است، ادامه داد: با توجه به این موضوع، پیگیری‌هایی انجام شد تا شهرداری مکانی را به این کار اختصاص دهد اما هنوز موزه‌ای برای نگهداری و نمایش این آثار در شأن اصفهان احداث نشده است، لذا در این دوره مدیریت شهری به‌طور جدی پیگیر تأسیس موزه در شهر اصفهان هستیم تا آثار هنرمندان در آن نگهداری شود.

فلاح با بیان اینکه در دوره‌های مختلف تلاش شد تا از هنرمندان تجلیل به عمل آید، تاکید کرد: مشکلات هنرمندان صنایع دستی در صورتی رفع خواهد شد که زمینه معرفی، فروش و عرضه صنایع دستی آن‌ها فراهم شود، لذا بهترین اقدام در این راستا، تفاهم با شهرهای خواهرخوانده است.

وی ادامه داد: هنرمندی که هنر خلق می‌کند، اگر فروش داشته باشد، انگیزه می‌گیرد و دست به هنر بعدی می‌زند، این در حالی است که برخی هنرمندان از لحاظ معیشتی مشکل دارند و رسیدگی به مشکلات آن‌ها باید از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 667051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.