هیجان انگیز ترین مقاصد سفر در فصل بهار

فصل بهار به خصوص در کشور عزیزمان ایران یکی از بهترین فصول برای سفر به شمار می­رود. همزمان شدن بهار با نوروز باستانی و تعطیلات این عید فرخنده، زمان مناسبی جهت سفر را در اختیار ایرانیان قرار می­دهد.

سفر در فصل بهار

از طرفی دیگر سرسبزی طبیعت، هوای معتدل، آوازخوانی پرندگان، رویش گیاهان و شروع دوباره زندگی بعد از سرمای سخت زمستان همگی از دلایلی هستند که سفر در فصل بهار را بیش از پیش لذت بخشتر خواهد کرد.

مردم ایران در فصل بهار به خصوص عید نوروز مقاصد گردشگری زیادی را از شمال تا جنوب برای خود انتخاب میکنند. برخی از مسافران استراحت و کسب آرامش و دوری از زندگی ماشینی و شهری را با سفر به دل طبیعت و نقاطی آرام تجربه میکنند و برخی که حس ماجراجویی بیشتری دارند، سفر به آب های خروشان رودخانه ها، قایق سواری و رفتینگ، پیادهروی در دل جنگل، کوهنوردی و ... را بر میگزینند.

افراد ماجراجو و طبیعتگرد به منظور داشتن سفری هیجان انگیز در فصل بهار در کشور عزیزمان ایران میتوانند از رفتینگ آرمند و یا تور لرستان یا سفر به چابهار استفاده کنند. به منظور آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رفتینگ آرمند و تور لرستان تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

رفتینگ آرمند

رودخانه آرمند یا کارون علیا، رودخانهای خروشان در استان چهارمحال و بختیاری است که ماجراجویان از اقصی نقاط کشور را جهت قایق سواری و رفتینگ در آب های خروشان این رودخانه به خود جلب میکند. رودخانه آرمند حدود 20 کیلومتر طول دارد و رفتینگ در کل مسیر این رودخانه تقریباً 5 ساعت به طول میانجامد. رودخانه آرمند از مناطق کوهستانی و مرتفع سرچشمه گرفته و آب رودخانه سرخون نیز به آن میریزد، در انتها این رودخانه به رودخانه بازفت ملحق شده و وارد سد کارون 4 میشود.

رفتینگ در آبهای خروشان رودخانه آرمند آدرنالین را در خون ماجراجویان و طبیعت گردان به حداکثر ممکن رسانده و حس ماجراجویی در این گردشگران را بیش از پیش تحریک میکند. به منظور رسیدن به رودخانه آرمند کافی است ماجراجویان خود را به روستای زیبای دره یاس از توابع شهرستان اردل در شهرکرد برسانند و سفر هیجان انگیز خود در آبهای خروشان رودخانه آرمند را از این منطقه آغاز کنند.

رفتینگ آرمند در فصل بهار به دلیل دمای معتدل محیط به ماجراجویان توصیه میشود. در فصل بهار آب رودخانه آرمند بیشتر بوده و افراد راحتتر میتوانند به رفتینگ در این رودخانه بپردازند. قایق سواری در رودخانه آرمند تنها برای باتجربه ها نبوده و حتی افراد بیتجربه نیز میتوانند با آموزش اندک لیدر یا مربی تور رفتینگ آرمند از هیجانات این سفر پرماجرا بهرهمند شوند. درجه سختی به منظور رفتینگ در رودخانهها بین 1 تا 6 درجه بندی میشود. درجه سختی رفتینگ در رودخانه آرمند بین 2 تا 4 درجه بندی میشود و سطح رفتینگ آرمند را برای افراد مبتدی تا متوسط مناسب است.

رودخانه آرمند سلایق و نیازهای مختلف گردشگران را برآورده میکند. در قسمت هایی از رودخانه افراد میتوانند از طبیعت بکر این رودخانه استفاده کرده و به آرامش برسند و در قسمت هایی دیگر رفتینگ سواران اوج هیجان و آدرنالین را تجربه میکنند.

هزینه استفاده از تور رفتینگ آرمند در مقایسه با تور رفتینگ در دیگر نقاط دنیا بسیار اندک بوده و قابل مقایسه نیست و ماجراجویان با صرف هزینه اندکی میتوانند از اوج هیجان در این رودخانه لذت ببرند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تور رفتینگ ارمند اینجا کلیک کنید.

هیجان انگیز ترین مقاصد سفر در فصل بهار

تور لرستان

لرستان یکی از زیباترین مناطق ایران جهت سفر به ویژه در فصل بهار است. جاذبههای دیدنی متنوع این منطقه از قلعه ماندگار فلک الافلاک، آبشار بیشه، قله کوه تاف، نیازهای متفاوت هر گردشگری را از ایجاد حس آرامش و استراحت گرفته تا برانگیختن حس ماجراجویی افراد پوشش میدهد. یکی از مناطق دیدنی در تور لرستان قلعه فلک الافلاک است. فلک الافلاک در شهر خرم آباد استان لرستان واقع شده و میتوان آن را مهمترین اثر تاریخی در این منطقه برشمرد. پیشینه این قلعه به دوره ساسانیان برمیگردد و نشانگر معماری بی نظیر ایرانی است.

آبشار بیشه از نقاط دیدنی و سحرانگیز منطقه لرستان به شمار میرود. علاقمندان به تماشای طبیعت، روستاگردی، عکاسی، پیک نیک و ... با استفاده از تور لرستان و سفر به این منطقه میتوانند نیازهای سفر خود را برطرف کنند. فصل بهار که طراوت و سرسبزی آن در این منطقه چشم نواز است، بهترین زمان بازدید از آبشار بیشه به شمار میرود.

از دیگر مناطقی که مسافران تور لرستان حتماً در مدت سفر خود از آن بازدید خواهند کرد، قله کوه تاف است. بازدید از طبیعت و مناظر زیبای این منطقه حس طبیعتگردی و زیباییشناسی گردشگران را برآورده میسازد. در دامنه کوه تاف روستای نوژیان قرار گرفته که سقفهای گلی و درهای چوبی خانههای روستایی، هر گردشگری را مجذوب زندگی روستایی این محیط میکند. در نزدیکی روستای نوژیان آبشاری 100 متری به همین نام قرار دارد که آب را از دل کوه گرفته و آن را به حوضچه هایی عمیق و بزرگ میریزد.

هیجان انگیز ترین مقاصد سفر در فصل بهار

جمع بندی

اگرچه ایران کشوری چهار فصل است و سفر در هرکدام از فصول سال جذابیتهای خاص خود را دارد، اما سفر در فصل بهار به دلیل تعطیلات عید نوروز و تولد دوباره طبیعت خاصتر از دیگر فصل ها است. در این میان سفر به نقاطی با آب و هوایی خنک و دلنواز مورد پسند بسیاری از مسافران خواهد بود. استفاده از رفتینگ آرمند در استان چهار محال و بختیاری و یا سفر به زیبایی های استان لرستان نظیر قلعه ماندگار فلک الافلاک، آبشار بیشه، قله کوه تاف و ... در فصل بهار از بهترین انتخابها برای مسافرین به شمار میرود.

کد خبر 666965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.