گلاسکو بهترین شهر دوستدار زن می‌شود

مدیران گلاسکو، بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند در بریتانیا، در نظر دارند در طراحی‌های جدید شهری، بیش از همه نیازهای زنان را در راس اهداف خود قرار دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اغلب شهرهای جهان توسط مردان طراحی شده و به همین دلیل، نیازهای زنان در طراحی آن‌ها نادیده گرفته شده است، همین امر، همواره شرایطی ناامن را برای زنان، هنگام حضور در بیرون از منزل حاکم کرده است. اعضای شورای شهر گلاسکو با تمرکز بر این واقعیت به این نتیجه رسیدند که باید زنان را در رأس اولویت‌های برنامه‌ریزی شهری خود قرار دهند و در واقع گلاسکو را به بهترین شهر دوستدار زنان بریتانیا تبدیل کنند. در این راستا، قرار است چشم‌اندازها، فضاهای عمومی و وسایل حمل‌ونقل شهری با توجه بیشتر به نیازهای زنان طراحی شود تا از این طریق، به افزایش امنیت آن‌ها هنگام حضور در بیرون از منزل کمک کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های شهر دوستدار زنان

در شهرهای دوستدار زنان، نه‌تنها نیازهای این قشر بلکه تمام افراد جامعه به‌خوبی مورد توجه برنامه‌ریزان قرار گرفته است و به همین دلیل، تمام افراد در چنین شهرهایی از حس امنیت و قدرت کافی برخوردار هستند، ضمن این‌که دسترسی به تمام خدمات برای همه امکان‌پذیر است.

گلاسکو بهترین شهر دوستدار زن می‌شود

از دیگر ویژگی‌های شهرهای دوستدار زنان می‌توان به قابلیت پیاده‌روی، نزدیکی به خدمات، دسترسی به فضاهای عمومی امن و نزدیکی به فضاهای سبز اشاره کرد که هر یک به سهم خود می‌تواند رفاه جسمی و روانی تمام شهروندان را تحت تأثیر قرار دهد. علاوه بر این، از آن‌جا که در شهرهای دوستدار زنان، فضاهای سبز به میزان قابل توجهی در دسترس است، انتشار کربن در سطح بسیار پایینی قرار دارد که همین امر به سهم خود می‌تواند احتمال ابتلای تمام شهروندان به بیماری‌های مرتبط با آلودگی هوا نظیر آسم، امراض قلبی‌عروقی و حتی افسردگی را به حداقل برساند، ضمن این‌که گذراندن اوقات فراغت در چنین فضاهایی احتمال افزایش فعالیت‌های جسمی را به دنبال دارد و از این طریق نیز در افزایش رفاه شهروندان مؤثر است.

گلاسکو چگونه شهر دوستدار زنان خواهد شد؟

اعضای شورای شهر گلاسکو در نظر دارند قبل از هرگونه اقدامی به مشاوره با عموم مردم بپردازند و نظرات آن‌ها را در تغییر طراحی‌های شهری اعمال کنند تا هر چه بیشتر در رفع نیازهای شهروندان، به‌ویژه زنان سهیم شوند. بهبود پیاده‌روهای شهری، نصب سیستم‌های روشنایی بیشتر در فضاهای عمومی و احداث سرویس‌های بهداشتی بیشتر در پارک‌ها از مهم‌ترین اقدامات این افراد برای ایجاد شهر دوستدار زنان خواهد بود.

کد خبر 666960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.