تبدیل ترامواهای شهر بلژیکی به باغ‌های متحرک!

آنتورپ بلژیک در راستای تحقق ایده سبزسازی شهر با تبدیل ترامواهای خود به باغی متحرک، شهروندان را از مزایای فضای سبزی جذاب، شگفت‌انگیز و مفرح در سطح شهر برخوردار می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تمام فضاهای داخلی ترامواهای خط یک ناحیه مرکزی آنتورپ در بلژیک به باغی تبدیل شده که گیاهان آن از سقف و پنجره‌ها آویزان است. این اقدام غیرمعمول بخشی از ابتکار «محله‌ای غرق در شکوفه‌ها» است که با هدف الهام بخشیدن به ساکنان برای کاشت گل و گیاهان در فضای اطراف خانه و محل کار خود برای مشارکت در ایجاد محیطی سبزتر و سالم‌تر توسط شورای منطقه‌ای آنتورپ به مرحله اجرا درآمده است. این اقدام به‌دنبال موفقیت ایده سبزسازی شهر در سال گذشته پیاده‌سازی شد که با ایجاد بیش از ۲۰۰ باغ‌نما، ۱۷۰ بخش درختکاری‌شده و بیش از ۱۰۰ ستون سبز در سطح شهر همراه بود و نقش قابل‌توجهی در بهبود هوای شهر و روحیه ساکنان ایفا کرد.

هدف این است که شهروندان پس از ورود به دنیای سرسبز ترامواها در شهر به این فکر کنند زمانی که یک متروی ۳۵ متری می‌تواند به جنگلی خیالی و روح‌بخش تبدیل شود، پس امکان سبزسازی خانه‌ها و محل کار آن‌ها نیز وجود دارد. ساکنان نواحی مرکزی آنتورپ همچنین می‌توانند برای دریافت باغ‌نماها، ستون‌های سبز با گیاهان بالارونده و خودرو، درخت‌کاری در محله‌های خود و دریافت نهال برای کاشتن از شهرداری منطقه به‌صورت رایگان اقدام کنند.

تبدیل ترامواهای شهر بلژیکی به باغ‌های متحرک!

اجرای طرح در ناحیه مرکزی به این دلیل انجام شده است که در کنار تردد بیشتر از آن، مردم ساکن در محله‌هایی که هیچ خط تراموایی از آن عبور نمی‌کند نیز به‌صورت ملموس این طرح را مشاهده کنند و نسبت به آن متمایل شوند. در اصل این ابتکار به مردم فرصتی منحصربه‌فرد می‌دهد تا به یک باغبان شهری تبدیل شوند و نسبت به تغییر و تحولات سبز محله‌های خود متعهد باشند.

باغ‌ترامواهای ناحیه مرکزی آنتورپ همچنین دارای یک مهمان‌دار است که به‌منظور پیشگیری از متعجب شدن مسافران، پیش از سوار شدن، آن‌ها را از روند جاری و ابتکار به‌کار رفته آگاه می‌کند.

کد خبر 666832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.