احداث خیابان‌های کمکی بزرگراه شهید خرازی در بودجه ۱۴۰۲

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بعضی بی‌تدبیری‌ها در گذشته موجب گره ترافیکی در بزرگراه‌های شهر از جمله بزرگراه شهید خرازی شده است، احداث خیابان‌های کمکی این بزرگراه در بودجه امسال تعریف شده اما تکمیل آن به‌طور قطع زمان‌بر است.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موضوع ترافیک و مشکلات ناشی از آن در شهر اصفهان اظهار کرد: این مشکل از قبل در شهر اصفهان پیش آمده است، زیرا بسیاری از مراکز مورد استقبال شهروندان از جمله پارک‌های بزرگ، شهربازی‌ها، مراکز تجاری و اداری در مرکز این کلان‌شهر متمرکز شده است.

وی افزود: طی سال‌های قبل این امکان وجود داشت که با یک برنامه‌ریزی صحیح در حوزه شهرسازی، این مراکز در سطح شهر پخش شود تا در یک نقطه متمرکز نباشد؛ به‌عنوان مثال تمام بیمارستان‌ها یا دانشگاه‌ها نباید در مرکز شهر احداث می‌شد یا مراکز آموزشی باید در چهار نقطه از شهر در شهرک‌های ویژه ارائه خدمات می‌کرد؛ مانند مجموعه اداری امیرکبیر واقع در خیابان ۲۲ بهمن که ایده بسیار عالی برای کاهش ترافیک و در نتیجه آلودگی هوا بود که در طرح تفصیلی شهرداری باید این موارد بررسی و به آن رسیدگی شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر نیز باید به سمتی حرکت کنیم تا شهرداری با مراکزی که به صورت غیرقانونی احداث شده و در حال فعالیت است، برخورد لازم را انجام و این مراکز را به اطراف شهر انتقال دهد؛ به‌عنوان مثال دانشگاه‌هایی که از منازل مسکونی یا واحدهای اداری و تجاری به‌عنوان مراکز آموزشی استفاده می‌کنند یا در کوچه‌های شهر اصفهان در مکان‌هایی که کاربری آن مسکونی بوده، مدارس غیرانتفاعی فعال شده و مشکلات ترافیکی ایجاد کرده است، باید توسط شهرداری و سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط شناسایی و مطابق با قانون رسیدگی لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بعضی بی‌تدبیری‌ها در گذشته موجب گره ترافیکی در بزرگراه‌های شهر از جمله بزرگراه شهید خرازی و دیگر نقاط شهر اصفهان شده است؛ البته طرح این بزرگراه به‌صورت ناقص اجرا شده است، لذا احداث خیابان‌های کمکی آن در بودجه امسال تعریف شده اما تکمیل آن به‌طور قطع زمان‌بر است.

فلاح تاکید کرد: موضوعی که در حال حاضر باید به‌طور جدی آن را پیگیری کنیم، توجه ویژه به فرهنگ ترافیک شهروندی است، چراکه هنوز این فرهنگ در شهر اصفهان به‌طور کامل نهادینه نشده است و شهروندان مسائل ترافیکی در شهر را به‌درستی رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه روزانه شاهد تردد تعداد زیادی خودروهای تک‌سرنشین در سطح شهر هستیم، گفت: شهرداری اصفهان باید بسترهای لازم برای استفاده هرچه بیشتر از ناوگان حمل‌ونقل عمومی را برای شهروندان فراهم کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در صورتی که ناوگان حمل‌ونقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس و تاکسی با کیفیت عالی و به‌موقع در اختیار شهروندان قرار گیرد، به‌طور قطع آنها نیز رغبت پیدا خواهند کرد تا به جای استفاده از خودروی شخصی از این ناوگان بهره ببرند.

وی اضافه کرد: تدبیر در زمان آغاز فعالیت مجموعه‌های اداری، تجاری، کسبه‌ها و مراکز آموزشی در ساعات معین نیز در کاهش ترافیک و مشکلات ناشی از آن تأثیر بسزایی دارد.

کد خبر 666706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.