ترویج صنایع دستی گامی برای رونق اقتصاد شهرهای ایران

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان گفت: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان لنجان، از رهگذر توسعه و فراگیر کردن عرصه‌ای چون صنعت گردشگری و صنایع دستی می‌توان قدم‌های استواری را در جهت توسعه پایدار و تحقق برنامه‌ها و مؤلفه‌های اقتصادی در این شهرستان برداشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد فتحی در جلسه بررسی ظرفیت‌های صنایع‌دستی شهرستان لنجان با بیان اینکه صنایع دستی به عنوان یک شغل پایدار و فراگیر در دنیا شناخته شده است، اظهار کرد: وجود صنایع بزرگ در شهرستان لنجان باعث شده است تا در سال‌های گذشته به صنعت گردشگری همچنین صنایع دستی کمتر توجه شود و این صنعت سودآور نقش کمرنگی را در رونق اقتصادی شهرستان لنجان داشته باشند.

وی ترویج صنایع دستی را گامی برای رونق اقتصاد شهرهای ایران دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان لنجان، از رهگذر توسعه و فراگیر کردن عرصه‌ای چون صنعت گردشگری و صنایع دستی می‌توان قدم‌های استواری را در جهت توسعه پایدار و تحقق برنامه‌ها و مؤلفه‌های اقتصادی در این شهرستان برداشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان تصریح کرد: صنایع دستی از ظرفیتی بزرگ برای اشتغال‌زایی برخوردار است و با توجه به فرصت‌های موجود در این حوزه فرماندار شهرستان لنجان تأکیدات فراوانی برای تحقق سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته داشته‌اند و امید است ثمره اقتصادی و فرهنگی آن در آینده نزدیک برای شهروندان قابل لمس باشد.

ارائه ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به به هنرمندان صنایع دستی شهرستان لنجان

وی ادامه داد: در سال گذشته نزدیک بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی شهرستان لنجان پرداخت شد و به‌طور قطع در آینده نزدیک شاهد رشد و شکوفایی صنایع دستی این شهرستان در مقیاس ملی و جهانی خواهیم بود.

فتحی اضافه کرد: در راستای حل برخی مشکلات هنرمندان صنایع دستی در حوزه اشتغال بر آن شدیم با همکاری دوجانبه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مرکز آموزش فنی حرفه‌ای و امضای تفاهم‌نامه همکاری در مسیر کاهش این مشکلات حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: هنرمندان شهرستان لنجان که در حوزه صنایع دستی فعال هستند، می‌توانند در قالب این تفاهم‌نامه ضمن استفاده از مشاوره و دوره‌های آموزش‌های رایگان مرکز آموزش فنی حرفه‌ای، پس از گذراندن دوره آموزشی و کسب نمره قبولی در آزمون‌های مرکز با مراجعه به اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، درخواست خود را جهت استفاده از تسهیلات بیمه‌ای هنرمندان و صنعتگران ثبت کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هنرمندان دارای پروانه تولید صنایع‌دستی که متقاضی دریافت تسهیلات هستند، در صورت گذراندن دوره‌های آموزشی مرکز فنی حرفه‌ای، در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گیرد و سقف حداکثری تسهیلات نیز به آنان پرداخت شود.

وی اضافه کرد: هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی می‌توانند با مراجعه سامانه صدور مجوزهای دولت، ضمن درخواست صدور پروانه تولید انفرادی یا کارگاهی صنایع دستی اقدام کنند و پس از ثبت‌نام و دریافت پروانه فعالیت، از مزایای مربوطه از قبل معافیت مالیاتی و دریافت تسهیلات کم‌بهره و بلندمدت همچنین حضور در بازارهای فروش و نمایشگاه‌های صنایع دستی استفاده کنند.

کد خبر 666697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.