کاهش کرایه برای مسافران کم‌درآمد در واشنگتن

اداره ترانزیت منطقه شهری واشنگتن ایالات‌متحده‌آمریکا با هدف ارتقای عدالت حمل‌ونقل و مقرون‌به‌صرفه بودن آن، به راه‌اندازی برنامه کاهش کرایه برای مسافران کم‌درآمد اقدام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اداره ترانزیت منطقه شهری واشنگتن از راه‌اندازی یک برنامه جدید کاهش کرایه با عنوان «مترو لیفت» خبر داد که گام مهمی در جهت ارتقای عدالت حمل‌ونقل و مقرون‌به‌صرفه بودن آن به شمار می‌رود و برای کاربران کم‌درآمد نرخ‌های کرایه کاهش‌یافته فراهم می‌کند. این منطقه به‌واسطه نابرابری‌های چشمگیر در زمینه هزینه‌های زندگی و امور اقتصادی شناخته شده است.

واشنگتن اعلام کرد که کاربران کم‌درآمدی که واجد شرایط برنامه کمک تغذیه تکمیلی وزارت کشاورزی ایالات‌متحده (SNAP) هستند، امکان ثبت‌نام در این برنامه را به‌منظور برخورداری از تخفیف ۵۰ درصدی در کرایه مترو ریل و متروبوس مناطق تحت پوشش دارند. متروریل یک سیستم حمل‌ونقل سریع ریلی برقی است که در آن متروها به جای زیر زمین روی آن بر ریل‌ها حرکت می‌کنند و متروبوس یک اتوبوس شبیه به تراموا در سیستم حمل‌ونقل سریع شهری است که در خطوط مجزا حرکت می‌کند و عملکردی شبیه به بی‌آرتی دارد.

کاهش کرایه برای مسافران کم‌درآمد در واشنگتن

ثبت‌نام در این برنامه به دو صورت آنلاین و حضوری در وب‌سایت رسمی اداره ترانزیت منطقه شهری واشنگتن و سه ایستگاه مرکزی برنامه‌ریزی شده است. اولویت اداره نیز قرار گرفتن حمل‌ونقل مناسب و در دسترس برای همه کاربران است تا پس‌انداز حاصل شده به آن‌ها فرصت‌هایی برای دسترسی به مشاغل با دستمزد بالاتر، مراجعه به پزشک در مواقع مورد نیاز و دسترسی بیشتر به منطقه بدهد، چراکه در دنیای امروز شهرها، حتی یک دلار هم مهم است و دسترسی به حمل‌ونقل قابل اعتماد و مقرون‌به‌صرفه، به‌ویژه در مناطق آسیب‌پذیر تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

اداره ترانزیت منطقه شهری واشنگتن همچنین برای اصلاح برنامه بازخوردهای شهروندان را جمع‌آوری می‌کند و قصد دارد مکان‌های ثبت‌نام را در آینده گسترش دهد. هدف این است که در کنار مقرون‌به‌صرفه شدن حمل‌ونقل در منطقه برای افراد کم‌درآمد، تعداد مسافران این سیستم نیز افزایش یابد و واشنگتن را در دستیابی به اهداف آب‌وهوایی و برنامه‌های هوای پاک یاری کند.

کد خبر 666413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.