زلزله‌های ۱۲ ساعت گذشته در ایران

‌ در ۱۲ ساعت گذشته، زمین‌لرزه‌هایی در مقیاس‌های مختلف گلستان، اردبیل، سمنان، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی و کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، ساعت ۱۵:۰۰ روز گذشته -جمعه نوزدهم خردادماه- زلزله ۳.۵ ریشتری علی‌آباد در استان گلستان را لرزاند، این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین ثبت شده است.

این زلزله ۲۳ کیلومتری علی‌آباد و ۲۷ کیلومتری خان ببین در استان گلستان و ۲۴ کیلومتری کلاته خیج در استان سمنان رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۵.۰۶۲ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۶.۷۷۸ درجه شمالی بوده است.

زمین‌لرزه ۲.۷ ریشتری گیوی در اردبیل را لرزاند

ساعت ۱۷:۴۱ روز گذشته -جمعه نوزدهم خردادماه- زلزله ۲.۷ ریشتری گیوی در استان اردبیل را لرزاند، این زلزله در عمق هفت کیلومتری زمین ثبت شده است.

این زلزله ۱۴ کیلومتری گیوی، ۱۹ کیلومتری فیروزآباد و ۲۲ کیلومتری کورائیم در استان اردبیل رخ داده و طول جغرافیایی آن ۴۸.۲۱۵ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۷.۷۶۰ درجه شمالی بوده است.

گیوی باز هم لرزید

ساعت ۱۷:۴۴ روز گذشته زلزله ۲.۸ ریشتری گیوی در استان اردبیل را لرزاند، این زلزله در عمق ۱۲ کیلومتری زمین ثبت شده است.

این زلزله ۱۵ کیلومتری گیوی، ۲۰ کیلومتری فیروزآباد و ۲۱ کیلومتری کورائیم در استان اردبیل رخ داده و طول جغرافیایی آن ۴۸.۲۰۷ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۷.۷۶۸ درجه شمالی بوده است.

زمین‌لرزه ۲.۹ ریشتری سمنان لرزاند

ساعت ۲۰:۲۱ روز گذشته زلزله ۲.۹ ریشتری کلاته خیج در استان سمنان را لرزاند، این زلزله در عمق شش کیلومتری زمین ثبت شده است.

این زلزله ۲۱ کیلومتری کلاته خیج و ۲۸ کیلومتری بسطام در استان سمنان و ۲۷ کیلومتری علی‌آباد در استان گلستان رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۵.۰۷۳ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۶.۷۳۱ درجه شمالی بوده است.

خراسان جنوبی لرزید

ساعت ۶:۳۲ امروز -شنبه بیستم خردادماه- زلزله ۲.۷ ریشتری دیهوک در استان خراسان جنوبی را لرزاند، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است.

این زلزله ۲۶ کیلومتری دیهوک، ۴۲ کیلومتری طبس و ۴۴ کیلومتری ارسک در استان خراسان جنوبی رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۷.۲۴۱ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۳.۳۲۵ درجه شمالی بوده است.

زمین لرزه خوی را لرزاند

ساعت ۸:۴۶ امروز -شنبه بیستم خردادماه- زلزله ۲.۵ ریشتری خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند، این زلزله در عمق ۱۷ کیلومتری زمین ثبت شده است.

این زلزله ۱۱ کیلومتری خوی، ۳۴ کیلومتری سلماس و ۳۵ کیلومتری ایواوغلی در استان آذربایجان غربی رخ داده و طول جغرافیایی آن ۴۴.۹۸۱ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۸.۴۵۸ درجه شمالی بوده است.

کرمانشاه لرزید

ساعت ۱۱:۲۰ امروز زلزله ۲.۷ ریشتری گهواره در استان کرمانشاه را لرزاند، این زلزله در عمق هفت کیلومتری زمین ثبت شده است.

این زلزله چهار کیلومتری گهواره، ۱۴ کیلومتری کرند و ۲۶ کیلومتری اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه رخ داده و طول جغرافیایی آن ۴۶.۳۸۶ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۴.۳۱۳ درجه شمالی بوده است.

کد خبر 666219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.