تحقق مدیریت یکپارچه شهری تنها راه برون‌رفت از مشکلات است

شهردار یزد با بیان اینکه مشکل آئین‌نامه استخدامی در شهرداری‌ها باید رفع شود، گفت: تحقق مدیریت یکپارچه تنها راه برون‌رفت از مشکلات شهری در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم محی‌الدینی در نشست شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای یزد که با حضور رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور برگزار شد، اظهار کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌تواند مسائل و مشکلات موجود در این بخش می‌تواند به صورت ویژه نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: تمام مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مربوط به بودجه و اعتبارات نیست و تسهیل سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها می‌تواند مشکل‌گشای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این امور باشد.

شهردار یزد با بیان اینکه این تسهیل‌گری در شهرهای بزرگ باید به صورت مستقیم و از طریق تجمیع شهرهای کوچک انجام شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه سال از باطل شدن آئین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها می‌گذرد، این آئین‌نامه در کمیسیون اجتماعی دولت متوقف شده است، حتی سال گذشته در نشست با معاون حقوقی رئیس‌جمهور این موضوع را مطرح کردیم، اما همچنان کار معطل باقی مانده است.

محی‌الدینی با بیان اینکه شهرداری‌ها حجم زیادی از خدمات و وظایف را برعهده دارند، تصریح کرد: در استان یزد اعتبارات شهرداری معادل تمام اعتبارات استان است و نمی‌توان بدون توجه به موضوع نیروی انسانی، کار را به صورت کامل و درست پیش برد.

وی اضافه کرد: ما در این بخش، پولی از دولت نمی‌خواهیم و تنها به دنبال آن هستیم که نیروی انسانی مورد نیاز شهرداری را تأمین کنیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

شهردار یزد تاکید کرد: در حال حاضر بودجه تمام سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و ورزشی استان به اندازه سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد بودجه ندارد، اما این سازمان تنها با ۲۸ نفر نیرو در حال فعالیت است که نسبت به دیگر سازمان‌های استان نیروهای کمی به حساب می‌آید.

محی‌الدینی گفت: ممکن است بعضی شهرداری‌ها با نیروی انسانی مازاد روبه‌رو باشند، اما در شهرهایی همچون یزد و اصفهان چنین چیزی ممکن نیست و مشکل کمبود نیروی انسانی وجود دارد، چنانچه این مشکل برطرف نشود در آینده با معضلات جدی روبه‌رو خواهیم شد.

وی شهرداری‌ها را بالاترین سطح پویایی در شهرها و استان‌ها دانست و افزود: بعضی مواقع یک نامه یا آئین‌نامه فعالیت شهرداری‌ها را به صورت کامل قفل می‌کند، درخواست داریم که نظرات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در تصویب آئین‌نامه‌ها لحاظ شود تا مشکلی در روند اجرایی کار پیش نیاید.

کد خبر 666218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.