غیر حضوری شدن ۸۵ درصد مراجعات در شهرداری همدان

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به راه‌اندازی خدمات الکترونیکی در شهرداری این کلانشهر، گفت: با این اقدام ۸۵ درصد از مراجعه‌های مردمی به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر کاووسی‌امید امروز _پنج‌شنبه هجدهم خردادماه_ در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری و اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان که پیرامون موضوع مطلوبیت خدمات‌رسانی (بررسی یکپارچه‌سازی شهرسازی در مناطق و راهکارهای ارتقای بهره‌وری) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی خدمات الکترونیکی در شهرداری، در حال حاضر ۸۵ درصد از مراجعه‌های مردمی به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

وی افزود: کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در وقت و انرژی، کاهش آلودگی شهر و هوا به دلیل کاهش ترافیک و نبود حضور فیزیکی مراجعان در شهرداری، کاهش فساد اداری و افزایش سطح آگاهی مردم و تسریع در ارائه خدمات از مزایای استفاده از شهرداری الکترونیکی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به راه‌اندازی درگاه الکترونیکی شهرداری همدان گفت: با این اقدام حدود ۷۰ درصد مراجعه‌های مردمی به شهرداری کاهش یافته است.

وی در خصوص بهره‌وری و استفاده بهینه از نیروهای شهرداری در امر خدمات‌رسانی به مردم تصریح کرد: لازم است ساماندهی نیروها در راستای بهبود کارها با دقت انجام شود.

کاوسی‌امید با انتقاد از اینکه شهرداری با نقض اطلاع‌رسانی مواجه است، ادامه داد: شهروندان از عملکرد و فعالیت‌های شهرداری اطلاعات کافی را ندارند و می‌طلبد در امر اطلاع‌رسانی اقدامات موثرتری انجام شود.

وی با اشاره به وعده شهرداری در اعطای پروانه ساختمانی در مدت کمتر از دو هفته خاطرنشان کرد: هنوز این وعده محقق نشده و فرآیند صدور پروانه ساختمانی طولانی است که این امر نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد.

کاوسی بابیان اینکه مدیران شهرداری باید شجاعانه و جهادی عمل کنند، گفت: یکی از تأکیدهای اعضای شورای اسلامی شهر این است که مدیران شهرداری امکانات و ابزارهای مدیریتی را برای داشتن کارکنانی بهره‌ور و پویا به‌کار گیرند.

وی اظهار کرد: نیروی انسانی مهمترین عامل بهره وری در سازمان به شمار می‌آیند و شهرداری باید آن‌ها را در حوزه‌های تخصصی خود به‌کار گیرد، چراکه تخصص و کارآمدی افزایش بهره‌وری را به‌دنبال دارد.

کد خبر 665905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.